Boek: 'De klant zal het merken'

10/11/2010 09:57

SoulPublishing

Breda, november 2010- 'Een boek vol open en klemmende deuren' vertelt de ondertitel van het boek dat Ton Meesters en Solange Walop schreven en dat in 2008 voor het eerst uitkwam. In november 2010 komt al weer de derde druk uit van dit boek vol herkenbare situaties.

Tijdens de voorbereiding van een opdracht in het kader van klantgerichtheid ontstond het idee om de ervaringen te bundelen en uit te geven in boekvorm. Het is een leest-lekker-weg-pocket geworden, voorzien van leuke en herkenbare anekdotes, geplaatst in een toegankelijk theoretisch kader. De korte verhalen beschrijven herkenbare situaties waarin dienstverlening onder de loep wordt genomen. Het boek sluit af met praktisch toepasbare tips.

De auteurs kwamen in de samenwerking voor een opdracht die Solange, vanuit haar bureau SCC Consultancy, voor Panasonic zou verzorgen, op het idee, om meer mensen deelgenoot te maken van hun gedachtegoed. "Al snel waren we enthousiast aan het schrijven", vertelt Ton, groepsmanager Service en Customer Care bij Panasonic,"en voor we het wisten raakten we enorm fanatiek om er iets leuks van te maken", vervolgt hij. "Maar dit succes hadden we niet verwacht", valt Solange hem bij, "een derde druk, dat is meer dan we durfden te hopen."

Aan de hand van herkenbare anekdotes beschrijven beide auteurs hun wens om minder te accepteren dat er gewoon geen echte service meer wordt geleverd. "En niet om anderen de les te lezen, integendeel, om ons allemaal weer alert te maken op suboptimalisatie en non-kwaliteit, zodat we zelf ook weer meer ons best gaan doen om klantverwachtingen te overtreffen."

Solange heeft een marketingadviesbureau in Breda, gespecialiseerd in klantgericht ondernemen en uitnutten van concurrentievoordelen. Ton is groepsmanager Service en Customer care bij Panasonic. Zij vonden elkaar in gemeenschappelijke ervaringen met non-kwaliteit en besloten dat uit te geven in 'De klant zal het merken". Dit is te bestellen via de boekhandels, de internetboekwinkels en www.soulpublishing.nl. (ISBN: 978-94-90442-05-7)





http://www.soulpublishing.nl/onze-titels/de-klant-zal-het-merken.html