Gemeente Maastricht

Roze badjassenactie op drie Maastrichtse invalswegen

10 november 2010

Op maandag 8 november is de landelijke "Week van Het Nieuwe Werken" met het campagnemotto www.hetnieuwewerkendoejezelf.nl van start gegaan. De Rozen Badjassen-actie is een landelijk initiatief van de Stichting Natuur en Milieu en onderdeel van de campagne Het Nieuwe Werken. Ook in andere grote steden in het land wordt de actie gevoerd.

De campagne richt zich door middel van radiospotjes, posters en social media op de werknemers en nodigt hen uit om in die week in overleg met hun werkgever te experimenten met flexibel werken. Doel van de campagne is om 2 miljoen werknemers te bereiken en hen kennis te laten maken met slimmer en flexibeler werken.

Roze badjassenactie
In het kader van de "Week van het Nieuwe Werken' vindt woensdagochtend 10 november tussen circa 7.30 en 8.30 uur een roze badjassenactie plaats op drie Maastrichtse invalswegen:
* Locatie 1: Pr. Bisschopsingel

* Locatie 2: Viaductweg

* Locatie 3: P. DeBeyelaan

* (zie bijlage voor exacte locaties)

Op de genoemde locaties trekken personen in roze badjassen de aandacht van forenzen om ze zo te stimuleren eens na te denken over het Nieuwe Werken. Dat betekent bijvoorbeeld:
* Experimenteren met eerst een aantal uur thuis te werken en daarna naar het bedrijf te gaan;
* Experimenteren met het thuis uitvoeren van concentratiewerkzaamheden;
* Experimenteren met het (buiten de spits) reizen met het openbaar vervoer of de fiets;
* Bezoek te brengen aan een "Open Huis" bij bijvoorbeeld Vodafone (aanmelden via: www.hetnieuwewerkendoejezelf.nl);
* Een dagdeel gratis te werken in een "open flexkantoor" van Double U Smartwork (reserveren via: www.w-smartwork.nl).

Maastrichtse werkgevers
Een aantal grote Maastrichtse werkgevers ondersteunt de campagne actief, door hun medewerkers te informeren en te faciliteren bij het experimenteren met Het Nieuwe Werken. Onder andere het Academisch Ziekenhuis Maastricht, DHL, Gemeente Maastricht, Hogeschool Zuyd, Mondriaan, Rabobank Maastricht e.o., Rijkswaterstaat, Universiteit Maastricht en Vodafone.

Maastricht-Bereikbaar.nl
De Week van het Nieuwe Werken wordt actief ondersteund door het Programmabureau Maastricht-Bereikbaar. Het Nieuwe Werken wordt als een van de succesvolle oplossingen gezien om Maastricht ook de komende jaren bereikbaar te houden.

Achtergrondinformatie over de actie is terug te vinden op www.maastricht-bereikbaar.nl.