Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Hilversum, 10-11-2010
AVRO MODEMAAND GAAT SUCCESVOL VAN START
Kunst.avro.nl scoort met ruim 27 duizend bezoeken
De hele maand november brengt de AVRO op televisie, radio en internet een ode aan de mode en doopt daarmee november tot 'Modemaand'. Kunst.avro.nl richt alle schijnwerpers op dit onderwerp en met succes; de website trok al 27.283 bezoeken van 1 november tot en met heden. De website belandt daarmee op de tweede plek in de top vijf van meest bezochte AVRO-websites.
Op Kunst.avro.nl vindt de bezoeker onder andere reportages over mode, het digitale modemagazine en fashionblogs.
De 'Selfmade Fashion wedstrijd' neemt een prominente plek in op de website; de AVRO roept hiermee studenten op om een zelfgemaakte outfit in te sturen dat nadrukkelijk hun eigen persoonlijke stijl reflecteert. Het publiek kan stemmen op het favoriete ontwerp en ook beoordeelt een vakkundige jury, waaronder modeontwerper Jan Taminiau, de inzendingen.
De winnaars van de juryprijs én de publieksprijs worden bekend gemaakt in Opium TV op dinsdag 7 december. De prijs is een publicatie in BLEND magazine en een expositieavond in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam op donderdag 9 december. De gehele maand november kan men creaties inzenden en kan het publiek hier op stemmen.
AVRO KunstUur toont tijdens de modemaand de speciale 4-delige serie 'Fashion', in AVRO Close Up verschijnen vijf bijzondere modedocumentaires over haute couture iconen en in AVRO Opium tv en radio schuiven gasten uit de modewereld aan tafel.
Voor meer informatie: kunst.avro.nl
---