Thuiswinkel.org zet in op internet marketing


Samenwerking met Tribal Internet Marketing voor optimale online profilering

DEN BOSCH, 20101110 -- De Nederlandse Thuiswinkel Organisatie (Thuiswinkel.org) wil het komend jaar de eigen online profilering naar een hoger plan tillen. Om dit te bereiken is de belangenorganisatie voor Nederlandse webwinkels een samenwerking aangegaan met Tribal Internet Marketing uit 's-Hertogenbosch.

Website optimalisatie en online strategie
Op de korte termijn is het doel van de samenwerking de website van Thuiswinkel.org optimaal vindbaar te maken in de zoekmachines en te zorgen dat deze voor zowel leden als consumenten gebruiksvriendelijk is. Voor de langere termijn wordt er daarnaast een gedegen online strategie uitgewerkt, gericht op bestaande en potentiële leden.

Samenwerking ook gericht op leden
Tegelijkertijd gaan specialisten van Tribal Internet Marketing hun kennis met belangstellende leden van Thuiswinkel.org delen door middel van workshops en publicaties over internet marketing. Op die manier wil de belangenorganisatie leden helpen bij het professionaliseren van hun internet marketing activiteiten.

Daarnaast zullen leden profiteren van de optimalisatie van de website. Mark van Werven, CEO van het Bossche internet marketing bureau geeft hiervan een voorbeeld:

"Veel consumenten zoeken in Google eerst op de naam van de webwinkel waar ze een bestelling willen plaatsen. Als de webpagina met het certificaat van het Thuiswinkel.org lidmaatschap dan hoog in die zoekresultaten verschijnt, wekt dit meteen al extra vertrouwen. Zo krijgt het lidmaatschap ook in de zoekmachines zijn waarde."

Online een slag maken
Met ruim 1.100 leden is Thuiswinkel.org de grootste belangenvereniging voor webwinkels in Nederland. De organisatie heeft de ambitie deze rol verder uit te bouwen:

"Op het gebied van internet marketing hebben we een nog slag te maken, voor zowel onze eigen website als ook de informatieverstrekking naar onze leden. Tribal Internet Marketing is een gerenommeerde speler in de markt en ik heb dan ook het volste vertrouwen in deze samenwerking," aldus Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org.

Over Thuiswinkel.org
De Nederlandse Thuiswinkel Organisatie, kortweg Thuiswinkel.org is als belangenorganisatie de primaire belangenbehartiger van bedrijven die producten en/of diensten op afstand (internet, catalogus, post, etc.) verkopen aan consumenten. Alle leden van Thuiswinkel.org onderschrijven de Gedragsregels Thuiswinkel Waarborg. Onderdeel van deze gedragsregels zijn de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel, zoals in oktober 2008 overeengekomen met de Consumentenbond, onder auspiciën van de Sociaal Economische Raad (SER). In de Gedragsregels Thuiswinkel Waarborg wordt verwezen naar relevante Europese richtlijnen, Nederlandse wet- en regelgeving, de gedragsregels die het gevolg zijn van door Thuiswinkel.org gemaakte afspraken met derden, bindende algemene voorwaarden en adequate geschillenbeslechting. Voor consumenten betekent dit dat alle aangesloten leden zich houden aan regels rond informatieplicht, privacy, herroepingrecht, terugbetaling en geschillenbeslechting. Consumenten kunnen bedrijven die zich hebben gecommitteerd aan deze gedragsregels herkennen aan het keurmerk Thuiswinkel Waarborg. De vereniging telt inmiddels meer dan 1.100 leden, fungeert als spreekbuis voor haar leden en streeft ernaar de zelfregulering binnen de branche te bevorderen. Daarnaast is het uitwisselen van kennis en informatie onder haar leden en met derden een belangrijke doelstelling.

Tribal Internet Marketing
Tribal Internet Marketing Tribal Internet Marketing staat voor meer rendement uit internet. Sinds 1999 bedient het bedrijf een breed scala aan gerenommeerde organisaties zoals FBTO, V&D en Neckerman. Met ruim 120 medewerkers op vestigingen in Den Bosch, Amsterdam en Shanghai behoort Tribal tot de topspelers op het gebied van internet marketing in Nederland.