Twenga : Top Kerstcadeaus 2010: Mannen en vrouwen willen massaal films en Dvd’s
De resultaten tonen dat de Nederlandse mannen en vrouwen op één punt dezelfde mening hebben: 35% krijgt met de Kerst het liefst films/Dvd’s cadeau.
De Nederlandse vrouwen lijken de voorkeur te geven aan boeken met 38%, en mode met 30%.Zoals verwacht blijven de mannen voorop lopen bij de aankoop van hightech cadeaus (gemiddeld 23% tegen 13% van de vrouwen).
Wat is het voornaamste type product dat u voor de Kerst en de feestdagen online gaat kopen?
Mannen | Vrouwen | TOTAAL | ||||
Films, dvd’s | ||||||
39% | 31% | 35% | ||||
Muziek, cd’s | ||||||
39% | 28% | 34% | ||||
Boeken | ||||||
30% | 38% | 34% | ||||
Spellen - speelgoed | ||||||
29% | 27% | 28% | ||||
Videospellen, spelcomputers | ||||||
35% | 21% | 28% | ||||
Kleding en modeaccessoires | ||||||
18% | 30% | 24% | ||||
Parfum, verzorgingsproducten | ||||||
19% | 15% | 17% | ||||
Computerhardware of software | ||||||
27% | 7% | 17% | ||||
Huishoudelijke apparaten | ||||||
15% | 10% | 13% | ||||
Telefoon | ||||||
16% | 10% | 13% | ||||
Bij een webwinkel gekochte tegoedbonnen | ||||||
11% | 15% | 13% | ||||
TV’s, Home Cinema, Stereo, MP3 | ||||||
20% | 4% | 12% | ||||
Fotocamera, videocamera, en accessoires | ||||||
11% | 8% | 10% | ||||
Lingerie | ||||||
5% | 10% | 8% | ||||
Woninginrichting, decoratie | ||||||
6% | 10% | 8% | ||||
Wijn, champagne en voedingsmiddelen | ||||||
9% | 4% | 7% | ||||
Juwelen, horloges | ||||||
6% | 5% | 6% | ||||
Sportartikelen |
||||||
9% | 3% | 6% | ||||
Klus- of tuingereedschap | ||||||
5% | 2% | 4% | ||||
Cadeauvouchers (zoals Smartbox, Wonderbox, Weekendesk ) | ||||||
2% | 4% | 3% | ||||
Overig | ||||||
6% | 8% | 7% | ||||
Geen antwoord | ||||||
17% | 19% | 18% |
Basis: 501 respondenten
MethodologieTwenga heeft ongeveer 3000 Europese internetgebruikers gevraagd hoeveel ze in december voor de feestdagen willen uitgeven en waaraan. De studie is tussen 27 september en 7 oktober 2010 op verzoek van Twenga online uitgevoerd door Novamétrie, op een representatief panel van 3013 Europese internetgebruikers in Frankrijk, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Italië, Spanje en Nederland.
Over TwengaMet Twenga, de nieuwe generatie shopping zoekmotor, kunnen miljoenen consumenten in de hele wereld in de door hen gekozen webwinkel vinden wat ze willen, voor de laagste prijs.
Met zijn eigen technologie verzamelt Twenga automatisch het aanbod van webwinkels op zijn websites. Hierdoor wordt zoeken en vergelijken veel gemakkelijker. Het is de meest complete prijsvergelijker op internet. De zoekresultaten zijn objectief en gespeend van iedere commerciële dwang.
Twenga is in 2006 opgericht door Bastien Duclaux en Cédric Anès en gevestigd in de Franse hoofdstad Parijs. Zijn 15 websites in Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Italië, Duitsland, Nederland, Polen, Brazilië, Rusland, de Verenigde Staten, Australië, India en China hebben momenteel 280 miljoen aanbiedingen van meer dan 130 000 webwinkels. De websites van Twenga worden per maand meer dan 35 miljoen keer bezocht. In januari 2010 heeft Twenga de Red Herring 100 Global prijs in de wacht gesleept, een onderscheiding voor de 100 meest innoverende bedrijven ter wereld.
Website: www.twenga.fr / Blog : www.twengablog.com/fr / Twitter : http://twitter.com/twenga_fr