Persbericht

Clansman verkoopt voor 5 miljoen euro aan entreetickets via uitmetkorting.nl

Utrecht, 10 november 2010 - Clansman, de Nederlandse leverancier van performance based marketing-diensten, heeft in april van dit jaar de url en website 'uitmetkorting.nl' overgenomen. Onder meer door koppeling van de url aan een volledig nieuwe website, heeft Clansman inmiddels een omzet gerealiseerd van ongeveer ¤383.000,-. De oude eigenaren van de url realiseerden een jaarlijkse omzet van circa ¤23.000,-.

Uitmetkorting.nl wordt dagelijks door duizenden consumenten geraadpleegd voor informatie, ideeën en de beste aanbiedingen voor een 'dagje uit'. Verschillende pretparken, dierentuinen, musea en andere uitgaansgelegenheden gebruiken uitmetkorting.nl om acties bekend te maken en zo extra bezoekers te trekken. Afgelopen zomer heeft de site voor meer dan vijf miljoen euro aan entreetickets verkocht voor onder meer Walibi World, Dolfinarium, Attractiepark Slagharen en Movie Park Germany

De gerealiseerde omzetstijging van uitmetkorting.nl is volgens Clansman terug te voeren op drie veranderingen. Allereerst is er gezorgd voor een compleet nieuwe, conversie-gerichte website. Verder is de inhoud van de website sterk uitgebreid. In drie maanden tijd hebben negen redactieleden de website compleet gevuld met informatie over alle dagattracties, musea en andere dagjes uit. Als laatste is het business model volledig performance based gemaakt.

Met de overname was een bedrag van ¤ 225.000,- gemoeid, één van de hoogste overnameprijzen voor een url in 2010. "Hiermee hebben we onze online media-activiteiten sterk uitgebreid in het segment 'leisure / dagje uit'", zegt Jeroen Ligthart, directeur van Clansman. "We willen onze positie in het Nederlandse marktsegment 'vrije tijd' in de komende jaren verder uitbreiden op basis van autonome groei. Daarnaast zullen deze activiteiten worden uitgebreid naar Duitsland en later naar andere delen van Europa."