Vereniging van Recreatieondernemers Nederland

Driebergen, 10 november 2010

Nominaties groepsaccommodatie van het jaar 2010 bekend

Nominatie identiek aan de nominatie van het jaar 2009

Groepsaccommodatie De Bosrand in Zuidwolde (winnaar van 2009), Buitenhuis de Veenhorst in Midlaren en Kasteel de Berckt in Baarlo zijn vandaag tijdens de RECRON ledendag genomineerd tot groepsaccommodatie van het jaar 2010. Een identieke nominatie als in 2009, waarbij De Bosrand toen als beste uit de bus kwam. De officiële prijsuitreiking van de groepsaccommodatie van het jaar 2010 vindt plaats tijdens de RECRON Algemene Ledenvergadering op 1 december aanstaande in de Evenementenhal te Gorinchem.

Via de website www.lekkerwegmetgroepen.nl konden consumenten tot en met 31 oktober jongstleden stemmen voor de beste groepsaccommodatie van 2010. De prijs is een initiatief van RECRON en het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC). Naast erkenning van consumenten leidt de prijs ook tot publiciteit voor groepsaccommodaties.

Nominatie 2010 identiek aan 2009
In 2009 waren eveneens Goepsaccommodatie De Bosrand, Buitenhuis de Veenhorst en Kasteel de Berckt genomineerd. De Bosrand is toen de winnaar geworden. Wie wordt de winnaar van 2010? Woensdag 1 december is de bekendmaking.

De verkiezing komt voort uit de promotiecampagne voor groepsaccommodaties van het NBTC in samenwerking met RECRON. Naast de website, geeft het NBTC jaarlijks een gids lekkerwegmetgroepen.nl uit waarin een overzicht wordt gegeven van groepsaccommodaties en groepsuitjes verspreid over heel Nederland.

RECRON, de Vereniging van Recreatieondernemers Nederland, streeft naar een optimaal ondernemersklimaat in de recreatiebranche en behartigt de collectieve en individuele belangen van de leden. De brancheorganisatie vertegenwoordigt ruim 2.000 recreatiebedrijven. Hieronder vallen kampeerbedrijven, bungalowparken, groepsaccommodaties, dagattracties, buitensportbedrijven, zwembaden en sauna's.

Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) is verantwoordelijk voor de marketing van Nederland in binnen- en buitenland. Via de merken "Lekker weg in eigen land"en "Holland" wordt Nederland op de kaart gezet als aantrekkelijke bestemming voor vakanties, zakelijke bijeenkomsten en congressen.


---