Ingezonden persbericht


()

Franchisenemer McDonald's restaurant Hilversum scoort opnieuw hoog in landelijke MKB diversiteitsprijs

Den Haag, 10 november 2010 - Vandaag werd bekendgemaakt dat Richard Baron, Franchisenemer van McDonald's restaurant Hilversum, op de tweede plaats is geëindigd in de Div GoodPracticePrijs 2010. Vorig jaar won Baron de eerste prijs. De Div GoodPracticePrijs wordt jaarlijks toegekend aan een ondernemer in het midden- en kleinbedrijf met een weldoordacht personeelsbeleid op het gebied van diversiteit.

Een jurylid noteerde: 'Richard Baron is een werkgever die onvermoeibaar doorgaat nadat hij vorig jaar van het succes geproefd heeft. Hij gaat door op 'the next level' met investeren in zijn personeel. Hij haalt het beste naar boven bij iedere persoon afzonderlijk en bereikt daar - terecht - steeds betere bedredrijfsresultaten mee.' Zelf zegt Baron erover: 'Door bewust te werken aan diversiteit slaag ik erin mijn mensen de kansen te geven die ze verdienen. Ook zorg ik ervoor dat zij werk en privé goed kunnen combineren. Daar krijg ik dan weer een écht gemotiveerd team voor terug. En ik vind makkelijker nieuw personeel. Dus: werken aan diversiteit is niet alleen het juiste om te doen, maar ook gewoon zakelijke logica.'

Vorig jaar won Baron de Div GoodPracticePrijs, over zijn tweede plaats nu zegt hij: 'Je gaat natuurlijk voor de eerste plaats, maar opnieuw zo hoog eindigen is een groot compliment. Nadat ik vorig jaar de prijs won ben ik veel in de publiciteit gekomen. Het heeft me veranderd van een ondernemer die werkt aan diversiteit, in een ondernemer die diversiteit verkoopt.'

Marjolein Reijs, Director HR McDonald's Nederland B.V.: 'Diversiteit is een belangrijk en eigenlijk vanzelfsprekend element in het personeelsbeleid bij McDonald's. Wij kijken niet naar kleur, geslacht, culturele achtergrond, geloofsovertuiging of seksuele voorkeur. Maar naar wat mensen kunnen en willen. Veel van onze crewleden groeien uiteindelijk door naar een managementfunctie. Wij merken dat dit bijdraagt aan het succes van ons bedrijf. Richard bewijst dat als geen ander, we zijn trots op hem!'

De Div GoodPracticePrijs is een initiatief van het Landelijk Netwerk Diversiteitsmanagement (Div). Omdat eind 2010 het Div project na zes jaar stopt, is het de laatste keer dat de prijs wordt uitgereikt. De jury kijkt terug op de prestaties van de deelnemers aan de vorige vier jaargangen, beoordeelt hun vorderingen sindsdien en beloont 'de beste onder de besten' met deze laatste Div GoodPracticePrijs.

Over McDonald's
In Nederland heeft McDonald's 225 restaurants, die wekelijks door ruim 3 miljoen gasten worden bezocht. Meer dan 15.500 medewerkers vormen de kern van de organisatie. Het streven naar kwaliteit in alle facetten van de bedrijfsvoering staat centraal. Dit heeft McDonald's vertaald in de visie Good Food Fast. McDonald's wil iedere gast op elk gewenst moment de beste kwaliteit en een gevarieerde keuze bieden.


---

Noot voor redacties



Ingezonden persbericht