Nieuw uiterlijk voor abdijbieren Grimbergen

11/11/2010 13:06

Koninklijke Grolsch NV

Enschede, 11 november 2010

Nieuw uiterlijk voor abdijbieren Grimbergen


- Genieten van Grimbergen met landelijke wandel- en fietsroutes -

Medio november komen de abdijbieren van Grimbergen in een geheel nieuw jasje op de markt. Zowel de verpakkingen als de etiketten van het biermerk hebben een metamorfose ondergaan.

De feniks, het centrale symbool van de abdij en het bier, heeft een meer gestyleerde en moderne 'look' gekregen. Door in het design meer nadruk te leggen op de historie van de Abdij wil Grimbergen de herkenbaarheid van haar bieren vergroten, meer bierbeleving creëren en aantrekkelijker zijn voor jong volwassenen.

Kracht, intensiteit en dynamiek typeren de abdijbieren van Grimbergen en dat is vertaald in de vernieuwde verpakkingen en etiketten. Centraal daarbij staat de feniks die uit zijn as herrijst, het middeleeuwse symbool voor wedergeboorte. In de 882 jaar van haar bestaan is de Abdij namelijk drie keer afgebrand en weer opnieuw opgebouwd.

Op pad met Grimbergen

Heerlijk genieten van de goede dingen in het leven is waar Grimbergen voor staat. Naast het genieten van de smaakvolle abdijbieren stimuleert Grimbergen ook het genieten van het prachtige Nederlandse landschap. In samenwerking met 'On Track' heeft Grimbergen met zorg honderden wandel- en fietsroutes samengesteld door het hele land. Alle routes beginnen en eindigen bij één van de prachtige Grimbergen horeca locaties, waar men genieten van een goed glas Grimbergen abdijbier. Op www.grimbergenbier.nl staan alle routes overzichtelijk gerubriceerd per provincie. Aan de binnenzijde van de nieuwe verpakkingen is de nodige informatie te vinden over de gratis landelijke wandel- en fietsroutes.

Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet (www.anp-photo.com) en zichtbaar op www.perssupport.nl.

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl





http://www.grimbergenbier.nl/