Whirlpool Corporation start viering van het honderdjarig bestaan

11/11/2010 14:02

PR Newswire

BENTON HARBOR, Michigan, November 11, 2010 /PRNewswire/ -- Whirlpool Corporation

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20101108/CL95574LOGO )

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20040202/DETU004LOGO )

"De gehele geschiedenis van Whirlpool Corporation werd gestuurd door principes van integriteit en doorzettingsvermogen, en dit is al zo sinds de dag waarop Lou Upton, Emory Upton en Lowell Bassford in 1911 de eerste elektrische mangel op de markt brachten," vertelt Jeff M. Fettig, voorzitter en algemeen directeur van Whirlpool Corporation. "Doorheen de Grote Depressie, de twee wereldoorlogen en de snelle economische wijzigingen en uitdagingen van de voorbije jaren, hebben deze idealen tot de groei geleid van een kleine wasmachineproducent tot een gediversifieerd, internationaal miljardenbedrijf, en ze zullen ons ook blijven sturen doorheen onze tweede eeuw." Via een combinatie van organische groei en strategische overnames in de voorbije eeuw, heeft Whirlpool Corporation zich over de hele wereld uitgebreid, waarbij het garant staat voor solide financiële resultaten, empowerment van werknemers, consumentgedreven innovatie en sociale bedrijfsverantwoordelijkheid die toewijding aan duurzaamheid en het milieu omvat. En al die tijd is het bedrijf trouw gebleven aan zijn verbintenis om het huishouden en het gezin positief te beïnvloeden. Andere evenementen gepland op de eerste dag van dit één jaar durende eeuwfeest omvatten:


-- Eerste steenlegging van een nieuwe, één miljoen vierkante voet

grote, LEED-gecertificeerde productiefaciliteit voor de productie

van hoogwaardige kookproducten in Cleveland, Tennessee.


-- Eerste steenlegging van een nieuwe campus in Benton Harbor,

Michigan, de stad waar het hoofdkwartier van het bedrijf gevestigd is.

Het komende jaar staan ook evenementen op de planning die de prestaties van de werknemers en partners van Whirlpool Corporation over de hele wereld huldigen, waaronder:


-- De publicatie van een officiële geschiedenis van Whirlpool

Corporation;


-- De lancering van een programma dat werknemers aanspoort om 100 uren

vrijwilligerswerk te doen;


-- Een selectie van rondleidingen op de bedrijfsterreinen voor leden

van de media en bedrijfspartners.

Naast zijn focus op productinnovatie viert Whirlpool Corporation zijn permanente verantwoordelijkheid voor de maatschappij. "Whirlpool zal ook in zijn tweede eeuw op de voorgrond blijven voor wat betreft sociale bedrijfsverantwoordelijkheid," vertelt Fettig. Het bedrijf heeft een bewezen ervaring met de ondersteuning van mentorprojecten, diversiteitnetwerken en gemeenschapsontwikkeling, en het is van plan deze inspanningen op te drijven. Een van de meest gekende inspanningen is het partnerschap met Habitat for Humanity International waarbij werknemers uit Michigan, Europa en India hebben geholpen te helpen zorgen voor betaalbare huisvesting voor meer dan 55.000 families wereldwijd, meer dan 110.000 toestellen hebben gedoneerd en sinds 1999 duizenden uren vrijwilligerswerk hebben gedaan. Vanaf 2011 zal Whirlpool elk door Habitat for Humanity gebouwde huis ter wereld ondersteunen. "Deze soort activiteit, dat een essentieel onderdeel is van het karakter van Whirlpool Corporation, is altijd al cruciaal geweest voor het succes en het zal dat ook altijd blijven," vertelt Fettig. Persmateriaal, logo's en afbeeldingen betreffende de één jaar durende viering van het honderdjarig bestaan van Whirlpool Corporation kunt u vinden op Over Whirlpool Corporation Whirlpool Corporation is 's werelds belangrijkste fabrikant en verkoper van grote huishoudelijke apparaten met een jaaromzet in 2009 van ongeveer USD 17 miljard, 67.000 werknemers en 67 productie- en onderzoekscentra wereldwijd. Het bedrijf brengt verscheidene merken op de markt, waaronder Whirlpool, Maytag, KitchenAid, Jenn-Air, Amana, Brastemp, Consul, Bauknecht en andere grote merknamen die verkrijgbaar zijn in bijna elk land ter wereld. Meer informatie over het bedrijf kunt u vinden op Over het 100-jarige bestaan van Whirlpool Corporation Whirlpool Corporation, dat opgericht werd op 11 november 1911, heeft in de laatste eeuw een grote invloed gehad op het huishouden en het gezin. Het bedrijf wordt gedreven door het idee dat iedereen een comfortabele plaats nodig heeft die ze thuis kan noemen en het heeft 100 jaar ervaring in het creëren van betere manieren van koken, schoonmaken en koelen en opslaan van voedsel. Whirlpool Corporation richt zich op het verbeteren van de levens van één persoon, één familie, één thuis, één gemeenschap. Dit document bevat toekomstgerichte verklaringen over Whirlpool Corporation en zijn geconsolideerde dochterondernemingen ("Whirlpool") die enkel van toepassing zijn op de periode tot en met vandaag. Whirlpool doet afstand van elke verplichting om deze verklaringen bij te werken. Toekomstgerichte verklaringen in dit document kunnen bestaan uit, maar zijn niet beperkt tot, verklaringen betreffende verwachte winsten per aandeel, kasstroom, productiviteit en materiaal- en oliegerelateerde prijzen. Vele risico's, onvoorziene omstandigheden en onzekerheden kunnen leiden tot een materieel verschil tussen de feitelijke resultaten en de toekomstgerichte verklaringen van Whirlpool. Deze factoren omvatten: (1) wijzigingen van de economische omstandigheden die van invloed zijn op de vraag naar onze producten, waaronder de kracht van de bouwnijverheid en de hoogte van de rentevoeten; (2) het effect van de wereldwijde economische crisis op onze klanten, leveranciers en de beschikbaarheid van krediet; (3) Whirlpool's vermogen om zijn relatie met belangrijke wederverkopers voort te zetten, en het vermogen van deze wederverkopers om het marktaandeel te behouden of te vergroten; (4) hevige concurrentie in de huishoudapparatuurindustrie door de impact van nieuwe en gevestigde internationale concurrenten, waaronder Aziatische en Europese fabrikanten; (5) het vermogen van Whirlpool om schommelingen van buitenlandse valuta te beheren; (6) kosten van productaansprakelijkheid en terugroepacties; (7) procesvoering en compliancerisico's; (8) het vermogen van Whirlpool om zijn bedrijfsplannen, productiviteitsverbeteringen, kostenbeheersing, optimalisering van zijn globaal beheerplatform en een versnelling van het innovatietempo te volbrengen; (9) inventaris en andere activarisico's; (10) kostenschommelingen van belangrijke materialen (zoals staal, olie, plastic, hars, koper en aluminium) en componenten, en het vermogen van Whirlpool om kostenverhogingen te neutraliseren; (11) het vermogen van leveranciers van essentiële onderdelen, componenten en productieapparatuur om op een tijdige en kostenefficiënte manier voldoende hoeveelheden aan Whirlpool aan te bieden; (12) wijzigingen in de kosten voor gezondheidszorg, wijzigingen in de regelgeving en variaties tussen de resultaten en de schattingen die kunnen leiden tot een verhoging van de toekomstige financieringsverplichtingen voor de verschillende soorten pensioenspaarplannen; (13) Whirlpool's vermogen om intellectuele eigendomsrechten te verkrijgen en te beschermen; (14) systeemstoringen in de informatietechnologie en inbreuken op de gegevensbeveiliging; (15) wereldwijde politieke en/of economische onzekerheden en storingen, vooral in die regio's waar Whirlpool actief is, waaronder onzekerheden en storingen die voortkomen uit natuurrampen of terroristische aanslagen; (16) de invloed van overheidsonderzoek of soortgelijke acties door derde partijen; (17) de impact van de arbeidsverhoudingen; (18) ons vermogen om kaderpersoneel en ander gekwalificeerd personeel aan te trekken, te ontwikkelen en te behouden; (19) wijzigingen in de juridische en regelgevende omgeving, waaronder milieu-, gezondheids- en veiligheidsvoorschriften. Bijkomende informatie betreffende deze en andere factoren kunnen gevonden worden in de dossiers die Whirlpool Corporation heeft ingediend bij de Securities and Exchange Commission, waaronder het meest recente jaarverslag op formulier 10-K, kwartaalverslagen op formulier 10-Q en huidige verslagen op formulier 8-K. CONTACT: VS: kantoor Mediarelaties, +1-269-923-7405,






-