Gemeente Utrechtse Heuvelrug
Inzameling huisvuil verandert per 1 januari 2011
In de afgelopen maanden heeft onze gemeente samen met dertien andere
gemeenten uit de provincie Utrecht, een aanbesteding gehouden voor het
inzamelen van huisvuil.
Inzamelbedrijf SITA heeft in onze gemeente de opdracht gekregen voor
het ophalen van het huishoudelijk afval, tot en met 2014.
Samenwerking SITA en Wolfswinkel Reiniging
SITA heeft de feitelijke opdracht en is ons aanspreekpunt, maar
Wolfswinkel Reiniging blijft, in samenwerking met hen, het afval
inzamelen in Leersum, Maarn en Maarsbergen. Het huishoudelijke afval in
Amerongen, Doorn, Driebergen-Rijsenburg en Overberg wordt ook in de
komende jaren door SITA opgehaald.
Andere inzameldagen in Driebergen en Doorn
In Driebergen-Rijsenburg wordt het huishoudelijk afval nu nog op
vrijdagen ingezameld. Als er iets misgaat, dan kan dat pas na het
weekend worden opgelost. Daarom is besloten dat het huisvuil en gft in
Driebergen-Rijsenburg vanaf 1 januari 2011 op maandag wordt opgehaald.
De inzameling in Doorn wordt vanaf 1 januari 2011 verplaatst van de
woensdag naar dinsdag. Hiermee wordt voor de inzamelaar een betere
verdeling bereikt van de inzameldagen in de dorpen van de Utrechtse
Heuvelrug.
Geen onderscheid in wijken meer
Het restafval, gft, grof snoeiafval en grof huishoudelijk afval wordt
vanaf 2011 in het hele dorp op dezelfde dag ingezameld. Er wordt geen
onderscheid meer gemaakt in bijvoorbeeld Doorn wijk A en B, of Leersum
Noord en Zuid etc. De enige uitzondering hierop is de inzameling van
het oud papier in Driebergen op zaterdag. Voor restafval en gft is in
Driebergen en in Doorn een éénmalige overgangsdag in de laatste week
van december 2010 nodig om het nieuwe ophaalschema probleemloos in te
kunnen laten gaan.
Het nieuwe afvalschema is overzichtelijker, zodat er minder
misverstanden ontstaan over welk afval op welke inzameldag aangeboden
kan worden.
Heeft u klachten?
Vanaf 1 januari kunt u uw klacht over bijvoorbeeld een niet geleegde
afvalbak rechtstreeks melden aan de afvalinzamelaar SITA, (033) 434 51
85. Als uw klacht even kan wachten, dan kunt u ook mailen naar
utrechtse.heuvelrug@sita.nl. SITA behandelt uw telefonische klacht
binnen 24 uur.
Heeft u vragen?
Bij vragen over de inzameling (zoals een defecte afvalcontainer) kunt u
de meldlijn van de gemeente Utrechtse Heuvelrug bellen, (0343) 56 56 56
of mailen naar wijkbeheer@heuvelrug.nl
te downloaden
verandering inzameling huisvuil per dorp 1 januari 2011.pdfLees
voor