Ingezonden persbericht


Persbericht

NOC*NSF en Sanoma Uitgevers sluiten mediapartnership

Hoofddorp, 11 november 2010 - NOC*NSF en Sanoma Uitgevers zijn een mediapartnerrship aangegaan tot en met de Olympische Spelen in Londen in 2012. Het multimediale topsport nieuwsmerk NUsport zal hierin een belangrijke rol spelen.

Eerder in de afgelopen tien jaar maakte Sanoma Uitgevers al diverse Olympische Magazines voor NOC*NSF die werden gedistribueerd via haar sport- en vrouwentitels. Uit deze langdurige samenwerking is het mediapartnership voortgekomen. Sanoma zal de nieuwe samenwerking concretiseren met redactionele en commerciële concepten in print en online over de volle breedte van haar portfolio.

Groeiambities
"Dit partnership met NOC*NSF sluit naadloos aan bij de groeiambities van Sanoma Uitgevers met ons brede sportportfolio,' zegt Jan Paul de Wildt, uitgever Sport bij Sanoma. 'Naast de special interest sportbladen en sites past de samenwerking bij uitstek goed bij NUsport. En we gaan ook het volledige vrouwen en online portfolio van Sanoma inzetten om de doelstellingen van NOC*NSF kracht bij te zetten. Ik ben trots op onze samenwerking. Sport is een van onze kerndomeinen."

Op sportgebied is Sanoma Uitgevers actief met ruim vijftien tijdschriften en (mobiele) websites, waaronder NUsport, Hockey.nl, Fiets, Zeilen en Golf Journaal. Ook zijn er custom publishing relaties met de Olympische sportbonden als de KNHB (hockey) en de NGF (golf).

"Het is een mooie en belangrijke aanvulling op de samenwerking die we de afgelopen jaren al waren aangegaan met Sanoma Uitgevers," zegt Joost Rombout, manager Marketing bij NOC*NSF. "Sanoma beschikt over tijdschriften en platformen die ons uitstekend in staat stellen onze sportboodschap op een effectieve wijze te communiceren met specifieke doelgroepen.'

Vliegende start
Het multimediale nieuwsmerk NUsport is begin mei gelanceerd en kent een vliegende start. Met ruim 2.5 miljoen unieke bezoekers per maand heeft NUsport zich meteen genesteld tussen de drie grootste sportnieuwssites. De mobiele app is in een paar maanden tijd ruim 80.000 keer gedownload en ook de kwaliteitsslag met het weekblad NUsport (voorheen Sportweek) stemt Sanoma Uitgevers tevreden.

Naast Sanoma Uitgevers zijn ook Telegraaf, Radio 538 en CBS Outdoor mediapartner van NOC*NSF.

Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers is met 70 publiekstijdschriften, 6 events, 100 websites, 15 mobiele sites, 22 mobiele apps en 3 iPhone apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma bereikt met alle media circa 90% van de Nederlandse bevolking van 13 jaar en ouder (bron NOM-STIR).

Sanoma weet wat er leeft. Bij lezers van tijdschriften, bij bezoekers van sites en evenementen. Sanoma weet hoe doelgroepen denken, wat ze doen en laten. En die kennis delen we graag met onze business partners.

In 2009 haalde Sanoma Uitgevers met haar dochters een omzet van 493,2 miljoen euro. Sanoma Uitgevers maakt deel uit van Sanoma Magazines, een divisie van de Sanoma Group, een Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Meer informatie over Sanoma Uitgevers: sanoma-uitgevers.nl

Volg ons op Twitter: twitter.com/sanomaNL


Noot voor redacties

Voor meer informatie en/of het opvragen van beeldmateriaal in hoge resolutie kunt u contact opnemen met (