Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Selena Drent uit Amersfoort tweede tijdens internationale Specsavers Brildrager van het Jaar verkiezing

Huizen, 11 november 2010 - Selena Drent (17) uit Amersfoort heeft tijdens de internationale finale van de 'Specsavers Brildrager van het jaar 2010' in Londen de tweede plaats behaald. De 17-jarige Amersfoortse won enkele weken geleden de Nederlandse verkiezing. Tijdens een zeer spannende finale in Londen kreeg zij nu de kans zich te presenteren aan een internationaal publiek van trendwatchers en stylisten. Een prestatie die is beloond met een eervolle tweede positie. Winnaar van de internationale verkiezing is Benny Glendinning uit Ierland.

Selena Drent werd een aantal weken geleden eerste in de elfde editie van de Nederlandse 'Brildrager van het jaar'-verkiezing. Hiermee viel haar de eer ten deel ons land te vertegenwoordigen tijdens de internationale finale in Londen. In totaal toonden tien finalisten uit verschillende landen hun 'specs appeal'. Zij liepen de finale op de catwalk voor een internationale jury van professionele modekenners. Presenator van de finale was Gok Wan, bekend van TV programma How to look good naked.

Fantastische ervaring
Na een spannende strijd eindigde Selena op een tweede plaats. "Het was een fantastische belevenis om de finale in Londen mee te maken. Ik heb kunnen laten zien dat je er met bril sexy en stijlvol uit kunt zien. Mijn bril is onderdeel van mijn eigen stijl en een unieke manier om mezelf te onderscheiden. Dat heb ik ook geprobeerd uit te dragen tijdens de finale", vertelt zij. "Tijdens de catwalk show heb ik alles gegeven, het was een onvergetelijke ervaring!" vertelt Selena vlak na afloop enthousiast.

Bril als mode accessoire
Specsavers toont met de jaarlijkse verkiezing aan dat een bril niet alleen noodzakelijk is. Ingrid Kersting van Specsavers Nederland: "Een bril is niet alleen nodig om goed te kunnen kijken, maar is ook een accessoire waarmee je er fantastisch uit kunt zien. Mode en trends zijn steeds belangrijker voor de keuze van een bril en de bril wordt steeds meer gezien als een 'fashion statement. Selena draagt deze boodschap perfect uit. Haar bril benadrukt haar karakter en maakt haar outfit compleet. Zij laat zien dat haar bril onderdeel is van wie zij is. We zijn ontzettend trost dat Selena - als afgevaardigde voor Nederland - is geëindigd op de tweede plaats van de internationale finale."

Over Specsavers Opticiens
Specsavers Opticiens is de snelst groeiende groep van opticiens in ons land en heeft internationaal meer dan 1400 winkels, waarvan op dit moment meer dan 100 winkels in Nederland. De winkels worden geëxploiteerd op 50:50 joint-venture basis onder leiding van een lokale partner/directeur. Specsavers is van mening dat Nederlanders al jaren veel teveel betalen voor een scherpe blik. Met deze filosofie startte het bedrijf in 1997 ook in Nederland. Internationaal verkoopt Specsavers jaarlijks 9 miljoen brillen van een hoge kwaliteit tegen een lage prijs. Specsavers-winkels worden geleid door volledig MBO-gediplomeerde opticiens, die uitgebreid oogonderzoek verrichten.


- EINDE PERSBERICHT -

Voor meer informatie (