Le Perron wint ING Innovatieprijs


10-11-2010, 20101111 -- De nieuwe biologische brood- en banketformule Le Perron (Boulangerie Traditionelle) van de Market Food Group BV (onder andere bekend van de marktformule Bakkerij 't Stoepje) heeft woensdagavond jl de prestigieuze ING Retail Jaarprijs: `De beste Innovatie' gewonnen.

Deze, door de ING gesponsorde, prijs wordt uitsluitend uitgereikt als de vakjury bijzondere vernieuwingen binnen de retail tegenkomt. Op het Retail Gala van 10 november 2010 werd Le Perron de trotse winnaar van deze Innovatieprijs.

Volgens de jury is Le Perron niet alleen een uitstekend productconcept, maar ook een sterk marketingconcept met veel groeimogelijkheden. Daarnaast is Le Perron een verrijking voor de warenmarkt en geeft ze bovendien een krachtige impuls aan de vernieuwing van de ambulante handel in Nederland.

Deze prijs is een opmerkelijke succes en vormt de waardering voor Le Perron. Na een voorbereidingsperiode van twee jaar, is de formule pas in april jl. op de Amsterdamse Noordermarkt gestart met de productie en verkoop van bijzondere, authentieke, biologische brood- en banketproducten. In de bakkerij wordt onder andere gewerkt met kwaliteitsingrediƫnten van Nederlandse bodem. Een zeer groot deel van het ruime assortiment wordt als deeg of halffabrikaat op de diverse markten aangeleverd. Twee grote gasgestookte ovens in de bakkerijwagen zorgen ervoor dat de klant daadwerkelijk vers gebakken brood koopt. De geur van het bakken van brood in de buitenlucht heeft al veel tongen losgemaakt. Inmiddels is Le Perron wekelijks te vinden op 6 markten met twee bakkerijwagens. Dit aantal is voor eind van het jaar gegroeid naar 12 biologisch markten met 4 bakkerijwagens.

Le Perron





Ingezonden persbericht