Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

'The First iPad Event' schijnt licht op nieuwe businessmodellen

iPad zorgt voor revolutie in bedrijfsleven en bedrijfsprocessen

Amersfoort, 8 november 2010 - The First iPad Event vindt plaats op 11 november in Amsterdam. Tijdens dit event, georganiseerd door iCentre, staan nieuwe verdienmodellen centraal, die mogelijk worden gemaakt door de komst van de iPad. Deelnemers nemen een kijkje in de wereld van de iPad en de toepassingsmogelijkheden ervan.

Geld verdienen met de iPad
Tijdens het evenement presenteren Sanoma, Bright, Nalden, Apple, The Bridge business innovators en de Volkskrant hun visie op welke mogelijkheden de iPad biedt voor nieuwe business en innovatieve verdienmodellen. Jules Thé, general manager Innovation Executives van The Bridge: 'Het denken in verdienmodellen helpt om nieuwe klantwaarde te vinden. Maar hoe kom je tot een nieuw verdienmodel voor je organisatie? Heeft de intrede van de iPad evenveel impact op de business als mobiele telefonie twintig jaar geleden had? Daar gaan we tijdens het event uitgebreid op in.' Bart Verdult, Business Developer Broadcast & Crossmedia bij iCentre: 'De iPad is de computer 2.0. Een super compact, alles in één apparaat met unieke crossmediale potentie. Bij iCentre kregen we veel vragen over wat bedrijven nou concreet met de iPad kunnen. Met The First iPad Event gaan we hier invulling aan geven.'

The First iPad Event en deelname
Het evenement begint om 17.30 uur en vindt plaats in Amsterdam. Tijdens de presentaties maken deelnemers kennis met de verschillende mogelijkheden voor business en bedrijfsprocessen, die de iPad biedt. The First iPad Event is voor genodigden: ondernemers met passie voor innovatie afkomstig uit alle branches die de mogelijkheden van de iPad willen ontdekken. Geïnteresseerden kunnen een e-mail sturen naar info@ipadevent.nl. Meer informatie over het event is te vinden op www.ipadevent.nl.

Deelnemende partijen
Nalden host de avond en creëert 'The Ultimate Experience' tijdens The First iPad Event. Centraal staat: Experience the iPad. Bright-hoofdredacteur Erwin van der Zande en artdirector Jonathan Looman presenteren de Bright iPad app. Deze biedt toegang tot Bright nieuws en video's, een digitale versie van Bright Magazine en twee nieuwe uitgaven die Bright speciaal voor de iPad heeft ontwikkeld. Herman Kienhuis van Sanoma vertelt over Sanoma's iPad strategie en de eerste ervaringen met het ontwikkelen van iPad apps voor NU.nl, Autoweek, Gamer.nl en Viva. Ook deelt hij concrete cijfers over downloads, gebruik en ervaringen van consumenten. Jules Thé van The Bridge zet samen met collega's Annemarie van Hoogstraten en Rob Gruyters uiteen wat de iPad aan mogelijkheden biedt voor nieuwe verdienmodellen. De Volkskrant is hoofdsponsor van The First iPad Event en onthult tijdens het event haar plannen voor de iPad.

iCentre
iCentre is als gecertificeerd Apple Premium Reseller (APR) met meer dan twintig jaar Apple ervaring, initiatiefnemer van The First iPad Event. De afgelopen jaren is iCentre flink gegroeid en is met dertien APR winkels, vestigingen in de Bijenkorf Amsterdam en Rotterdam én een webshop, marktleider in Nederland. iCentre heeft tevens gespecialiseerde afdelingen voor de educatieve en zakelijke markt.

Noot voor de redactie,