Ingezonden persbericht


Hoezo mediawijs? Test u zelf!

De Nationale Mediawijsheid Meter 2.0 is nu online

Amsterdam. 11-11-2010. Mediawijsheid wordt steeds belangrijker in een maatschappij die doorspekt is van media. Vooral het onderwijs en openbare bibliotheken nemen daarom steeds meer de verantwoordelijkheid voor het verbeteren van de mediawijsheid bij de jeugd. Grote vraag is echter: hoe mediawijs bent u als professional eigenlijk? Het is tijd voor een check... Vanaf heden is de 2.0 versie van De Nationale Mediawijsheid Meter online. de Meter is het initiatief van de Nationale Opleiding MediaCoach, waar inmiddels meer dan 500 onderwijs- en bibliotheek- en mediatheekprofessionals zijn opgeleid tot Nationaal MediaCoach. En u? Test u zelf! Klik hier.

De Nationale Mediawijsheid Meter 2.0

Bij de start van het vorige schooljaar lanceerde de Nationale Opleiding MediaCoach de eerste versie van De Nationale Mediawijsheid Meter. met deze zelftest kunt u niet alleen nagaan hoe mediawijs u zelf bent, maar de test kan ook worden gebruikt om meer feeling te krijgen met de verschillende aspecten van mediawijsheid. De Meter wordt landelijk gebruikt om het begrip mediawijsheid te introduceren bij professionele opvoeders en ouders. De eerste test, gelanceerd aan het begin van het vorige schooljaar, was een groot succes. Binnen enkele maanden namen 15.662 mensen deel aan deze test. Gebaseerd op de laatste media ontwikkelingen biedt de Nationale Opleiding MediaCoach nu een geheel up-to-date versie.

Initiatief van de Nationale Opleiding MediaCoach, NOMC

De Nationale Opleiding MediaCoach is een initiatief van stichting De Kinderconsument en stichting Media Rakkers, opinieleiders op het gebied van mediawijsheid bij de jeugd. Deze post-hbo opleiding heeft inmiddels meer dan 500 professionals opgeleid tot Nationaal MediaCoach en wordt ondersteund door de Europese Commissie. zie www.nomc.nl




Ingezonden persbericht