Ingezonden persbericht


Persbericht

Roermond, 11 november 2010

Derde bouwfase Designer Outlet Roermond van start.

Op 4 november 2010 ging bij McArthurGlen's Designer Outlet Roermond de eerste schop in de grond in het kader van de nieuwe uitbreiding van het Center. De opening hiervan staat gepland voor september 2011.

McArthurGlen, de toonaangevende ontwikkelaar, eigenaar en exploitant van Designer Outlet Centers in Europa heeft op 4 november jl. het startschot gegeven voor alweer de derde uitbreiding van het veelvuldig onderscheiden Designer Outlet in Roermond. Sinds de opening in 2001 is dit Designer Outlet Center uitgegroeid tot het meest succesvolle outlet in de drielanden regio met dit jaar meer dan 3,75 miljoen bezoekers.

Het Center wordt de komende tijd met 7.200 m² uitgebreid en zal uiteindelijk beschikken over een totale retail oppervlakte van 35.200 m². De oplevering zal in september 2011 plaatsvinden. Het ontwerp van de uitbreiding, waarvan de kosten EUR 30 miljoen bedragen, is in handen van Kern Architecten. Aannemersbedrijf Louis Scheepers BV is voor dit project verantwoordelijk voor alle constructiewerk. Op het ogenblik biedt het Designer Outlet Roermond ruimte aan meer dan 170 toonaangevende luxe designer-, mode-, sport- en homewear merken in meer dan 115 winkels op een verkoopoppervlak van 28.000 m². Door de uitbreiding van het Center ontstaan er 37 nieuwe winkelpanden: twee van deze panden hebben een horecabestemming, de overige 35 vergroten het aanbod aan monobrand-stores. Zodra fase 3 is afgerond, komt het totaal aantal winkels op 152, die stuk voor stuk hun collecties verkopen met kortingen van 30-70%. De onderhavige uitbreiding zal tevens voor veel nieuwe werkgelegenheid zorgen. In de huidige opzet is er sprake van 550 voltijd- en 750 deeltijdbanen. Na de afronding van de derde bouwfase komen er 350 nieuwe arbeidsplaatsen bij. De goede bereikbaarheid, de uitstekende service en de unieke mix van merken maken het Center geliefd bij modeliefhebbers uit Nederland, Duitsland, België en andere landen. Het Designer Outlet Roermond is veelvuldig geroemd om zijn imposante aanbod van merken. In 2009 werd het Centre, waarvan de eerste fase mede-eigendom is van Henderson Global Investors, uitgeroepen tot 'Best presterende outlet'. Hiermee liet de onderneming, op basis van het jaarlijkse onderzoek door CBRE en Ecostra, maar liefst 59 Europese Outlets achter zich. Dit succes komt tevens tot uitdrukking in de verhuurgraad. Momenteel wordt namelijk 100% van het winkeloppervlak verhuurd en er is bijzonder veel interesse voor de nieuwe uitbreiding van het Center. Daarnaast is het Designer Outlet Roermond het beste bewijs dat ook de regio en de binnenstad profiteren van het grote economische succes van het Center. Sinds de opening van het Designer Outlet is de binnenstad van Roermond (op loopafstand van het Center) uitgegroeid tot een geliefde bestemming voor toeristen. Dit leidde ertoe dat Roermond in oktober 2009 werd uitverkozen tot 'Beste Binnenstad' in de categorie middelgrote steden. De jury was met name onder de indruk van het afwisselende aanbod aan winkels en cafés/restaurants.

Maar niet alleen het Designer Outlet Roermond groeit verder. McArthurGlen die op dit moment 19 Designer Outlets in Europa heeft, zal de retail oppervlakte in 2010 met nog eens 40.000 m² uitbreiden. De verdere plannen voor respectievelijk 2011 en 2012 zijn de opening van nieuwe centra in Athene en Neumünster (in de buurt van Hamburg) waarmee er opnieuw 100,000 m² aan verkoopoppervlak wordt toegevoegd. Daarnaast staat een renovatieproject van het McArthurGlen Designer Outlet Luxemburg op de agenda voor 2011. Gary Bond, CEO European Development bij McArthurGlen, verklaart: "Wij zien in West-Europa een groot potentieel voor goed geplande en doordachte outlet centers met een optimale ligging. Bij deze nieuwe projecten richten wij ons met name op Duitsland, Zuid-Frankrijk en Zuid-Spanje." McArthurGlen Group
De McArthurGlen Group is sinds de introductie van outlet centra in 1995 in Europa de toonaangevende ontwikkelaar, eigenaar en exploitant van Designer Outlet Villages in Europa. Het portfolio omvat momenteel 19 Designer Outlets in het topsegment in Groot-Brittannië en op het vasteland van Europa. Op een totaal verkoopoppervlak van 500.000 m² presenteren meer dan 750 merken zich in ruim 2.000 winkels. Met een jaarlijks bezoekersaantal van 75 miljoen bedroeg de detailhandelsomzet van het portfolio in 2009 ruim EUR 2 miljard. Sinds medio 2009 heeft McArthurGlen drie nieuwe Designer Oulet Centres in Berlijn, Salzburg en Napels geopend. Projecten nabij Athene en Hamburg staan op stapel.

Ga voor meer informatie naar www.mcarthurglengroup.com.




Ingezonden persbericht