RTL Group

Eigen YouTube-kanaal 'The voice of Holland' van start

'The voice of Holland' is niet alleen op tv een megahit, maar ook online. Zo zijn fragmenten uit het RTL 4-programma inmiddels al meer dan 3 miljoen keer bekeken op YouTube. Vanaf vrijdag 12 november heeft de show een officieel eigen kanaal op deze site: The voice of Holland YouTube Channel (TYC).

Fragmenten van kandidaat Ben Saunders zijn al ruim 1 miljoen keer bekeken op YouTube. De nummers 2 en 3 zijn respectievelijk Kim de Boer (553.000 keer bekeken) en Jennifer Ewbank (518.000 keer). Shary-an Nivillac (475.000 keer) en Lenny Keylard (335.000 keer) maken deze top 5 compleet. Ben Saunders vs. Yvette Keijzers was de best bekeken Battle met in totaal ruim 400.000 views. Het fragment is maar liefst door 38 verschillende personen op YouTube geplaatst. Om te voorkomen dat dergelijke fragmenten door derden worden geupload en illegaal van commerciële banners worden voorzien, kan men vanaf vrijdag alleen nog via het TYC nieuwe fragmenten uit het programma terugzien. Individueel beelden uit de show uploaden is dan niet meer mogelijk. Het nieuwe kanaal heeft geen consequenties voor de 'The voice of Holland'-content die nu al op YouTube te zien is.

---

Vodafone is partner van The voice of Holland en betrekt kijkers via mobiel internet bij het door Talpa geproduceerde programma en de kandidaten.
Noot aan de redactie: Voor meer informatie kunt u contact opnemen met RTL Nederland, Jaap Paulsen, via tel: 035 - 6718879 of email jaap.paulsen@rtl.nl. Ook kun u onze website www.rtl.nl/pers bezoeken.