L'Oréal presenteert salons van de toekomst

12/11/2010 16:17

L'Oréal

Op 8 november jl. heeft de Divisie Professionele Producten van L'Oréal tijdens de Mondial Coiffure Beauté Paris, wereldwijd de grootste vakbeurs in de kappersbranche, 5 'concept salons' onthuld, die erop gericht zijn om een nieuwe doelgroep voor kapsalons aan te trekken. Deze 'concept salons' zijn het antwoord van

L'Oréal op de groeiende vraag van haar doelgroep naar ontwikkelingen op het gebied van sfeer, service en duurzaamheid. De Divisie Professionele Producten van L'Oréal is een belangrijke speler in de dynamische, wereldwijde markt met een omzet in het derde kwartaal van euro 2.046 miljoen; een groei van 4,5% (like-forlike)

en 13,3% (gerapporteerd). De Divisie Professionele Producten van L'Oréal vertegenwoordigde in 2009 14,7% van de verkoop van de L'Oréal omzet. De divisie streeft ernaar een actieve bijdrage te leveren aan de

doelstelling van de totale L'Oréal Groep om in de komende 10 jaar 1 miljard nieuwe klanten aan te trekken.

Ontdek de Toekomst van Professionele Verzorging

De Divisie Professionele Producten van L'Oréal heeft in juni van 2009, gelijktijdig met het 100-jarig jubileum van L'Oréal, 4.000 kappers vanuit alle uithoeken van de wereld samengebracht in de Zénith Concerthal in Parijs.

Tijdens dit baanbrekende symposium heeft President Directeur Nicolas Hieronimus aan de hand van 6 haarsalonconcepten een tipje van de sluier opgelicht omtrent de toekomst van professionele verzorging.

Nu, minder dan anderhalf jaar later, heeft de Divisie Professionele Producten van L'Oréal tijdens de Mondial Coiffure Beauté te Parijs vijf concrete toepassingen van deze innovatieve concepten onthuld. De visie op de

toekomst is nu realiteit geworden.

L'Oréal stelt zich tot doel beautyexperts te motiveren vooruit te lopen op de trends en in te spelen op de verwachtingen van de vrouwen en mannen die een bezoek brengen aan een professionele kapsalon. Daarom heeft L'Oréal tijdens de Mondial Coiffure Beauté 3 eco-verantwoordelijke salons gepresenteerd, die niet alleen

respect voor het milieu uitdragen, maar ook aandacht hebben voor duurzame ontwikkeling. Met behulp van deze drie salons kunnen kappers duurzame oplossingen in hun salon toepassen, die geschikt zijn voor elk budget en elke doelgroep:

In de toekomst zal de term ecologie een onmiskenbaar synoniem zijn voor luxe en genot in de kapsalon; de Eco Zen Salon is een symbool van de nieuwe multiservice salons, waar het comfort en het welzijn van de klanten nauw verbonden zijn met respect voor het milieu: waterrecycling, luchtzuivering en verminderen

van geur en geluidsoverlast zijn geoptimaliseerd, waardoor een zeer aangename, exclusieve en ecoverantwoordelijke,persoonlijke verzorgingsbehandeling kan worden geboden.

o In de Eco Recycling Salon is het vintage meubilair afkomstig van plaatselijke organisaties. De übertrendy ambiance met balken en ruwe materialen, zoals hout en staal dat voldoet aan de meest stricte milieu-eisen,

doet denken aan een industriële loft.

o Het hedendaagse, leuke meubilair in de Eco Nomic Salon is gemaakt van gerecyclede verpakkingen. Dankzij deze toegankelijke en ecologische oplossing kunnen ook kappers met een bescheiden budget hun salon

aanpassen en een vriendelijke sfeer creëren, terwijl zij tegelijkertijd ecologisch verantwoord ondernemen.

L'Oréal biedt ook oplossingen voor kappers die meer traffic willen genereren in hun salon en een nieuw type klant willen aantrekken, met name mannen en jongeren. Hiervoor zijn tijdens MCB ook twee nieuwe concepten getoond: de Sports Grooming Bar en het Style Minute Lab. Deze zijn een weerspiegeling van de grote diversiteit

aan klanten en levensstijlen waarmee de kappersbranche dagelijks te maken heeft: naar de kapper gaan is onderdeel van een levensstijl en een moment met een sterke toegevoegde waarde:

De inspiratie voor de Sports Grooming Bar is afkomstig van de beste Engelse en Amerikaanse bars aan de oostkust van de Verenigde Staten. Het is voor mannen een ware tempel op het gebied van haarverzorging.

Deze salon is een uithangbord voor de sportwereld met symbolische vormen en materialen en de nieuwe place-to-be.

o Het Style Minute Lab is voor elke vrouw, alleen of met vriendinnen, op elk moment van de dag, ook zonder afspraak, en zo vaak als gewenst toegankelijk. Dankzij dit concept kunnen vrouwen niet alleen genieten van een persoonlijke stylingservice, maar ook advies krijgen van hairstylisten in een specifieke schoonheidsomgeving, waarbij zes looks regelmatig worden aangepast aan de laatste trends.

"De professionele haarverzorging van de toekomst zal vooruitlopen op de veranderende verwachtingen van onze doelgroep en tegelijkertijd aanmoedigen tot een duurzame aanpak. Het was voor ons dan ook zeer spannend om onze visie op de toekomst tijdens de Mondial Coiffure Beauté Paris te delen met 75.000 professionals die het beste uit de kappersbranche vertegenwoordigen," aldus Nicolas Hieronimus, Managing

Director, L'Oréal Professionele Producten.

L'Oréal en de kappersbranche zijn al meer dan 100 jaar onlosmakelijk met elkaar verbonden: van de twee miljoen professionele salons ter wereld is één op de vier een L'Oréal salon. L'Oréal is van mening dat in de

komende jaren services en onderlinge relaties het verschil zullen maken in de salon. Vrouwen en mannen zijn meer en meer op zoek naar op maat gemaakte behandelingen, wat ertoe leidt dat zij steeds vaker het advies

zullen vragen van een specialist op het gebied van schoonheid en verzorging.

De Divisie Professionele Producten van L'Oréal is zeer toegewijd aan haar rol als partner voor professionals in de beauty industrie. Daarom hoopt de divisie blijvend ondersteuning te kunnen verlenen aan kappers in een branche die zich continu blijft ontwikkelen. In het kader hiervan zal de Divisie Professionele Producten van

L'Oréal in januari 2011 SalonWorld lanceren, een professionele community site speciaal ontwikkeld voor kappers. De site van SalonWorld biedt op maat gemaakt, individueel advies, partnerships en inspiratie op het gebied van management, trends, personeelsmanagement en educatie voor zowel beginnende als ervaren

kappers of ze nu werkzaam zijn in kleine salons of in exclusieve kappersketens.





http://www.loreal.com