40.000 kinderen bezoeken Sinterklaas b ij Fun

12/11/2010 14:02

FUN BELGIUM NV

De allergrootste kindervriend was op 11 november als Funterklaas op de afspraak in de winkels van vrijetijdsketen Fun om alle aanwezige kinderen op een snoepzakje en een verrassing te trakteren. En daarbij heeft hij behoorlijk de mouwen moeten opstropen: liefst 40.000 kinderen daagden op voor deze unieke belevenis. "Na een succesvol Halloween bewijst dit opnieuw dat de behoefte aan tradities in deze onzekere tijden zeer sterk verankerd is", zegt Bart Coeman, voorzitter van Fun. "Maar dat verklaart uiteraard niet alles. Ook ons unieke winkelconcept met onder meer diverse shops in the shop, het ruime en overzichtelijke assortiment met een aantal exclusieve producten en de forse kortingen hebben bijgedragen tot de volkstoeloop van gisteren."

Baken

Wapenstilstandsdag 2010 werd gekenmerkt door bijzonder guur herfstweer. De krachtige windstoten en aanhoudende regenbuien weerhielden 40.000 kinderen er echter niet van om samen met hun ouders een bezoekje te brengen aan Fun en er een snoepzakje en een verrassing van Sinterklaas in ontvangst te nemen. Anderhalve week na een bijzonder succesvol Halloweenweekend toonde de consument opnieuw dat hij dezer dagen een grote behoefte heeft aan traditierijke ankerpunten. "Voor ons is dit niet echt een verrassing", zegt Bart Coeman. "We merken al enige tijd dat elke bestaande of recente traditie een enorme aantrekkingskracht uitoefent. Tradities zijn voor de consumenten bakens in een tijd die bol staat van twijfels en onzekerheden. Ze bieden houvast en vormen een aanleiding voor feestelijke momenten met het hele gezin." Fun gaat er prat op daarop in te spelen zonder iets af te doen van het bezoekerscomfort. "Winkelen bij Fun is een belevenis en daar mogen geen ergernissen mee gepaard gaan. We hebben de afgelopen jaren dan ook permanent geïnvesteerd in voldoende parkeergelegenheid en een winkelconcept dat ondanks de drukte ouders en kinderen volop ruimte biedt om in een prettige sfeer een doordachte keuze te kunnen maken uit het ruime aanbod."

Duizenden gezichten met een glimlach van oor tot oor

Naast de sterke aandacht voor het bezoekerscomfort beschikt Fun over andere sterke troeven die de consument kennelijk weten te overtuigen. Het unieke winkelconcept met een centrale "marktplaats" waarin thema-artikelen de hoofdmoot vormen en daarnaast diverse "shops in te shop" bieden iedereen ruimschoots de kans om zijn gading te zoeken en te vinden. "De PlopsaShop, de Standaard Bookshop - die veel meer op maat van de kinderen is dan de drukte op de boekenbeurs - en Disney Plaza helpen eveneens voor een unieke belevenis zorgen, waarin de kinderen zich het best thuis voelen", besluit Bart Coeman. "Het is uiteindelijk om hen dat het allemaal draait. En dat heeft zich gisteren ook vertaald in duizenden gezichtjes met een hartverwarmende glimlach van oor tot oor. Fun en Funterklaas zijn blij en fier dat ze daar helpen hebben voor zorgen."

Over FUN

Fun is één van de grootste spelers in de vrijetijdsmarkt in België. Fun brengt vernieuwing in het segment van de vrijetijdsbesteding voor kinderen, jongeren én volwassenen met een ruim assortiment speelgoed, babyartikelen, multimedia, tuinmeubelen en zomerartikelen, school en seizoensproducten waaronder Halloween en Kerstdecoratie. In de Fun winkels zijn de herkenbare shop-in-the-shop concepten terug te vinden: Disney Plaza, PlopsaShop, Standaard Bookshop en Mexx-shop. Fun werd opgericht door de familie Coeman en groeide via een snelle expansie en een partnership met de beursgenoteerde investeringsgroep Mitiska uit tot één van de grootste winkelketens in de markt van de vrijetijdsbesteding. Fun heeft momenteel 32 vestigingen en plant elk jaar 2 tot 3 bijkomende winkels te openen. De winkels hebben een gemiddelde oppervlakte van 2.000m². Fun stelt meer dan 400 mensen tewerk. Fun realiseert een jaaromzet van 85 miljoen euro.

Fun, daar begint de pret.

Noot voor redacties