15/11/2010 11 :00

GroupDeal

Telegraaf Media Groep neemt belang van 40 procent in GroupDeal.nl

Amsterdam, 15 november 2010 - Telegraaf Media Groep (TMG) heeft een belang van 40 procent in GroupDeal BV genomen. GroupDeal bundelt de koopkracht van individuen tot gezamenlijke koopkracht om zo de laagste aankoopprijzen te realiseren. Elke dag wordt er een product of dienst met hoge korting aangeboden, waarbij de aanbieding alleen doorgaat als er een voldoende kopers zijn. Dit zogenoemde "collective buying power"- concept is sinds 2009 een groot succes in Amerika.

Paul Montagne, algemeen directeur van Groupdeal: "TMG is voor ons een ideale partner. Juist omdat zij niet alleen een landelijk bereik hebben, maar ook sterk lokaal vertegenwoordigd zijn met bijvoorbeeld hun lokale dagbladen en websites. Wij zien veel synergiemogelijkheden tussen GroupDeal en bedrijven die onder TMG vallen. Met de steun van TMG hopen wij dan ook in korte tijd een leidende marktpositie in Nederland op te bouwen."

Johan Ooms, hoofd Corporate Development TMG: "Wij hebben veel vertrouwen in het concept en zijn derhalve erg verheugd deze samenwerking met Groupdeal aan te gaan."

Kortingen

Door de mogelijkheid tot het realiseren van hoge kortingen zijn consumenten extra gemotiveerd de aanbieding te promoten bij hun vrienden en familie door middel van sociale netwerken zoals Facebook, Hyves en Twitter. Hierdoor kan de bekendheid en klantenkring van de aanbieder in een dag snel toenemen.

Bedrijven

Bedrijven adverteren op basis van no cure, no pay. Immers, de aanbieding gaat alleen door als genoeg mensen zich ervoor aanmelden. Wordt het minimale aantal kopers niet gehaald, dan gaat de aanbieding niet door en heeft de aanbieder genoten van een gratis advertentie. GroupDeal richt zich op zowel lokale MKB-bedrijven als landelijke bedrijven met een lokale aanwezigheid. Het streven is het komende jaar de service uit te breiden naar vrijwel alle grote steden in Nederland.

In mei dit jaar trok GroupDeal de aandacht door van start te gaan in Amsterdam met een unieke aanbieding voor een botoxbehandeling. Er waren in 1 dag minimaal 25 kopers nodig om de prijs te halveren van 200 euro naar 100 euro. Inmiddels hebben een groot aantal verschillende bedrijven gebruik gemaakt van de service, van lokale restaurants en beauty shops, tot retailers en landelijke franchise formules zoals Sunday's.

Over GroupDeal

GroupDeal is een social shopping platform dat landelijk opereert, maar lokaal voordeel biedt in de grootste Nederlandse steden. De aanbiedingen centreren zich rond uitgaan, health & beauty en vrijetijdsbesteding. Aanbiedingen worden via sociale netwerken verspreid.

GroupDeal is in 2009 opgericht door Paul Montagne, Bas Wijnen en Sander Schoneville, een enthousiast en ervaren team met een uitgebreid track record op het gebied van Internet-ondernemen. Paul Montagne kreeg in Nederland landelijke bekendheid na de succesvolle verkoop van het Engelse bedrijf GetMeIn Ltd, waarvan hij mede-eigenaar was. Het hoofdkantoor van GroupDeal staat in Amsterdam.

Kijk voor meer informatie op www.groupdeal.nl

Noot voor de redactie,