Persbericht

Telecomaanbieders kunnen klantorder aanzienlijk sneller afhandelen

~ Progress Software introduceert een nieuwe solution accelerator voor Communications Order Management voor een optimale time-to-market van gebundelde producten en diensten ~

Rotterdam, 15 november 2010 - Progress Software biedt telecomaanbieders een nieuwe oplossing om gebundelde diensten en producten sneller te leveren dan voorheen mogelijk was. Telecomaanbieders bieden steeds vaker gebundelde producten en diensten aan. De complexiteit van het orderproces neemt hierdoor toe waardoor de cyclus van order tot levering steeds groter wordt. Zakelijke en particuliere klanten moeten hierdoor langer wachten op hun producten. Progress Software brengt daarom de Progress Communications Order Management solution accelerator op de markt. Hiermee kunnen telecomaanbieders hun customer order lifecycle aanzienlijk versnellen.

De solution accelerator beheert alle belangrijke bedrijfsprocessen die horen bij een order management lifecycle en biedt telecomaanbieders de mogelijkheid om nieuwe en bestaande gebundelde diensten sneller te leveren. Er kan hierbij gebruik worden gemaakt van de aanwezige infrastructuur en verschillende B/OSS-platformen. De oplossing vereenvoudigt het uitrollen van de communicatie order management-functionaliteit en zorgt zo voor een snellere Return Of Investment (ROI).

"Telecombedrijven breiden hun aanbod op het gebied van telefonie, data, content en mobiele diensten steeds verder uit en hebben daardoor iedere dag te maken met complexe processen", zegt Mark Mortensen, Analysys Mason Principal Analyst. "Tegelijkertijd hebben ze te maken met een hevige concurrentiestrijd en moeten ze alle zeilen bijzetten om klantverlies te voorkomen. Door het vergroten van de controle over bedrijfskritische processen in een customer order lifecycle, kunnen deze organisaties hun klanten sneller van dienst zijn, een voorsprong nemen op concurrenten en de klanttevredenheid verbeteren."

De Progress Communications Order Management solution accelerator biedt vier belangrijke voordelen. Allereerst biedt het optimaal inzicht in de processen binnen de ordercyclus en verbeterde beheermogelijkheden van afwijkende orders. Daarnaast biedt het de mogelijkheid om nieuwe gebundelde diensten en veranderingen in aanbod eenvoudig uit te rollen, waardoor sneller kan worden geleverd. Het derde voordeel is dat gerelateerde processen binnen een ordercyclus, die normaal gesproken naast elkaar plaatsvinden, worden gesynchroniseerd. Een ander groot voordeel is dat de oplossing gebruik maakt van de infrastructuur die al in gebruik is, wat zorgt voor een hogere ROI in B/OSS-platformen.

"De telecomsector verandert snel en onze klanten geven aan dat onderliggende operationele en business IT-systemen de innovatie van diensten en de ontwikkeling van nieuwe bundels niet aan kunnen", zegt Sanjay Kumar, Vice President of Communications and Media Industry bij Progress Software. "Dit maakt het lastig voor de dienstverleners om tegemoet te komen aan de verwachtingen van de klant op het gebied van order management. Ook maakt dit het onmogelijk voor organisaties om hun business strategisch te beheren en processen te verbeteren om klanten beter van dienst te zijn."

De Progress Communications Order Management solution accelerator is een onderdeel van de Progress Responsive Process Management (RPM)-suite en zeer geschikt voor de telecombranche. De Progress RPM-suite biedt inzicht in belangrijke bedrijfsprocessen, de mogelijkheid om hier direct op in te spelen en de business performance continu te verbeteren. Dit zonder de bestaande infrastructuur te wijzigen. Het zorgt ervoor dat beslissingnemers kunnen reageren op wat gaat gebeuren nog voordat een gebeurtenis heeft plaatsgevonden.