Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

ODS2 brengt Direct Sales Software op de markt

Enschede, 15 november - ODS2, tevens leverancier van Order Management Software en Field Marketing Software, brengt Direct Sales software (DSS) op de markt. DSS resulteert in een transparanter en kwalitatief beter verkoopproces, een hogere conversiegraad en een duurzame klantrelatie.

Direct Sales Software van ODS2 ondersteunt bedrijven bij hun planning en analyse van hun direct sales-activiteiten en stelt hen in staat om gegevens aangaande het verkoopproces uitgebreid en gedetailleerd te monitoren en hieruit realtime op maat gesneden informatie uit te destilleren. Zo krijgen geautoriseerde gebruikers middels een gepersonaliseerd dashboard en overzichtelijke grafieken een goed inzicht in de efficiëntie en effectiviteit van de direct sales-activiteiten. Vergelijkingen tussen verschillende maanden en verkoopgebieden zijn eenvoudig te maken en trends zijn gemakkelijk vast te stellen. Op basis hiervan kan een organisatie indien nodig snel zijn direct sales-activiteiten bijsturen.

De software stelt de gebruiker in staat om zonder hulp van de leverancier de questionnaires eenvoudig aan te passen, vragen te combineren en gebruik te maken van verschillende media- en bestandstypen. De verkopers die langs de deur gaan, maken gebruik van een PDA waardoor front- en backend perfect op elkaar zijn aangesloten. Telefonische verificatie is volledig geïntegreerd in het direct sales-proces dankzij de mogelijkheid van een directe koppeling met een callcenter. In de nabije toekomst zal een koppeling met demografische gegevens mogelijk worden, waardoor direct sales-activiteiten nog gerichter kunnen plaatsvinden.

Duurzame klantrelatie
DSS maakt dat het door-to-door-kanaal van platte verkoop tot een multi-channel verwordt. Dankzij de ondersteunende software wordt de directe verkoop niet alleen minder hard sell van karakter, maar kan dit nu gekoppeld worden aan Electronic Marketing, Direct Marketing en Outbound Sales. DSS zorgt bij de opdrachtgever voor inzicht in en greep op het direct sales-proces. De klanttevredenheid kan worden gemeten en markt- en concurrentieonderzoek kunnen eenvoudig onderdeel gemaakt worden van het direct-sales-proces.

Tegelijkertijd leidt het gebruik van de software tot bewezen hogere kwaliteit van de verkoopactiviteiten, meer verkopen op de middellange termijn en een hogere waardering van de consument. Dit komt vooral doordat de transparantie van het verkoopproces door het gebruik van DSS voor de klant aanzienlijk wordt vergroot en de software de gebruiker in staat stelt zijn verkoopactiviteiten gerichter op de consument af te stemmen, real-time het verkoopproces bij te sturen en voor directe opvolging te zorgen.

Over ODS2 b.v.

ODS2 is een internationale softwareleverancier en ontwikkelt complexe (webbased) applicaties zoals (winkel)aanmeldsystemen, rapportagetools & dataregistratiesoftware. ODS2 heeft vier softwareoplossingen in de markt staan, te weten Order Management Software (OMS), Field Management Software (FMS), Call Center Sofware (CCS) en Direct Sales Software (DSS) en heeft vestigingen in Enschede, Toronto (Canada) en Dubai. ODS2 heeft onder meer KPN, Omnigroup en Hamilton Bright als klant, partijen als Essent, HP, Philips en Microsoft gebruiken de software van ODS2. ODS2 is in 2010 door Deloitte Fast50 uitgeroepen tot het vijfde snelst groeiende technologiebedrijven van Nederland en is een van de snelstgroeiende technologiebedrijven van EMEA. Voor meer informatie bezoekt u www.ods2.com

De afdruk is in groot formaat beschikbaar



Ingezonden persbericht