Bomgar integreert capaciteiten met betrekking tot ondersteuning op afstand, chatten en surveys met HP Service Manager

Gratis integratie biedt bedrijven volledig ondersteuningsbeeld

RIDGELAND, Miss.--(BUSINESS WIRE)-- 20101115 --

Bomgar Corporation, toonaangevend leider in veilige, op apparatuur gebaseerde ondersteuning op afstand, kondigde vandaag een gratis integratiepakket voor HP Service Manager aan. Hiermee kunnen gezamenlijke klanten incidentgegevens centraliseren en ondersteuningsprocessen stroomlijnen. Klanten van HP Service Manager hebben nu rechtstreekse toegang tot de technologie van Bomgar voor ondersteuning op afstand, chatten en surveys vanuit het servicedesksysteem. Ook kunnen zij automatisch gegevens van sessies voor ondersteuning op afstand terug naar de tickets zenden. Dit nieuwe aanbod is op dit moment de enige beschikbare HP-gecertificeerde oplossing voor integratie van capaciteiten met betrekking tot ondersteuning op afstand met HP Service Manager.

Met de integratie van Bomgar kunnen agenten nu rechtstreeks vanuit een HP Service Manager-ticket een Bomgar-ondersteuningssessie starten. Bovendien kunnen eindgebruikers klikken om te chatten door “Get Support Now” te selecteren vanuit hun zelfhulpportaal. De ondersteuningsvertegenwoordiger kan dan gebruikmaken van de veilige schermdeling, het toetsenbord op afstand en muiscontrole van Bomgar om een snelle oplossing te vinden voor het probleem van de klant. Bij het sluiten van een sessie kan de eindgebruiker worden gevraagd deel te nemen aan een aangepaste survey voordat hij de sessie verlaat. HP Service Manager-tickets zijn automatisch verbonden met de sessies voor ondersteuning op afstand. Daarom worden alle auditgegevens van deze sessies opgeslagen en centraal beheerd, zodat vertegenwoordigers toegang hebben tot het HP Service Manager-ticket om gegevens, waaronder systeeminformatie, chatlogs, sessienotities en surveyresultaten, te bekijken.

“Wij gaan in zee met toonaangevende servicedeskmanagementvendors, zoals HP, om ondernemingen te helpen IT-ondersteuningsprocessen te stroomlijnen en hun klanteninteracties te ontwikkelen,” aldus Russ Duffey, VP bedrijfsontwikkeling en strategische verbintenissen bij Bomgar. “Of je nu probeert service efficiënter te maken of auditnormen wilt versterken, het is van groot belang om over een compleet ondersteuningsbeeld te beschikken als je IT-ondersteuning van wereldklasse wilt leveren.”

Het nieuwe integratiepakket is gratis voor alle klanten met een Bomgar Enterprise License. Bomgar biedt een aantal strategische partners aan die klanten met aangepaste integraties kunnen bijstaan. Bezoek voor het bekijken van een videodemonstratie van HP Service Manager met Bomgar of