Sanoma Uitgevers
lijn met visie
Merkenstructuur Sanoma in lijn met visie
---
15.11.10
Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital gaan zich nadrukkelijker gezamenlijk
- als Mediabedrijf positioneren en één merknaam hanteren: Sanoma Media
Netherlands (vanaf 5 april 2011). De komende maanden wordt de
rebranding voorbereid. Deze naamsverandering sluit aan op de integratie
op internationaal niveau van Sanoma Magazines en Sanoma Entertainment.
Deze nieuwe divisie gaat Sanoma Media heten. Door Sanoma Magazines te
integreren met Sanoma Entertainment wordt er concrete TV kennis en
expertise in bewegend beeld toegevoegd aan de huidige print en digitale
expertise.
Focus op print, digitaal en crossmedialiteit
Het hanteren van Sanoma Media als overkoepelende merknaam heeft geen
gevolgen voor de organisatiestructuur. Print en digitaal bevinden zich
in een andere lifecycle, zijn verschillende businesses, met een eigen
klantenpakket, werkwijze en doelstelling. Dit vereist focus en
specialisatie: de onderverdeling Print en Digitaal blijft dan ook
bestaan. De kracht van Sanoma ligt in het feit dat Sanoma één
Mediabedrijf is waar expertises gebundeld kunnen worden in crossmediale
proposities. Dit komt in de naam Sanoma Media tot uiting.
Bewegend beeld versterkt portfolio
Om haar positie als Mediabedrijf verder uit te bouwen, gaat Sanoma
Media ook kijken naar de kans die bewegend beeld zou kunnen bieden.
Bewegend beeld gaat een steeds grotere rol spelen in digitale media.
Dit is nu op internet al het geval, maar wordt door de groei van mobiel
en de komst van de tablets van steeds groter belang.
Dick Molman CEO: Wij willen de komende jaren als Mediabedrijf blijven
groeien. Dit betekent onze positie in de print- en eventsmarkt
stabiliseren, groeien in digitale media en ook uitbreiding van ons
portfolio met bewegend beeld. We werken nu al met bewegend beeld in
onze apps, op NU.nl, Zie.nl en in veel van onze online titels.
Toevoeging van dit mediumtype aan ons portfolio versterkt onze positie
als Mediabedrijf: we bieden media- en marketingkennis aan op 4
terreinen: print, digitaal, events en bewegend beeld.