SWOCC WPO: De toekomst van bereik 16-11-10
Aanvang: 13:30
Wie: SWOCC
Waar: Het Trippenhuis (KNAW)
Introductie: SWOCC presenteert haar 54e publicatie Van massa naar mens'
Al jaren woedt de discussie of bereik -in een tijd van fragmentatie
enerzijds en convergentie anderzijds- nog wel houdbaar is als
uitgangspunt voor mediaplanning. Het aantal mediakanalen neemt toe,
content is altijd en overal beschikbaar en publieksgroepen worden
steeds specifieker. Maar waar de ontwikkelingen in het medialandschap
elkaar in rap tempo opvolgen, is het bereiksonderzoek de afgelopen
jaren nagenoeg onveranderd gebleven. Bovendien: meten we met bereik
eigenlijk wel dat wat we wíllen meten?
Tijdens de bijeenkomst de toekomst van bereik presenteert SWOCC haar
54e publicatie Van massa naar mens: bereiksonderzoek in een
veranderende mediawereld. Deze publicatie, geschreven door Doran van
Veenendaal (SWOCC) en John Faasse (Uitbijter), beschrijft de huidige
stand van zaken en schetst een achttal toekomstscenarios voor
bereiksonderzoek.
Programma:
13:30 Ontvangst
14:00 Welkomstwoord door swocc directeur Piet Verhoeven
14:10 Doran van Veenendaal (SWOCC)
14:35 Andrew Green (Ipsos MediaCT UK)
15:00 Pauze
15:30 Lot Keijzer (TWIST Amsterdam)
15:55 Paul van Niekerk (SPOT)
16:20 Paneldiscussie olv Swantje Brennecke (Mindshare)
16:45 Borrel
Deze bijeenkomst is uitsluitend toegankelijk voor de begunstigers van
SWOCC.
Media Werkgroep