Media Werkgroep


SWOCC WPO: De toekomst van bereik 16-11-10

Aanvang: 13:30
Wie: SWOCC
Waar: Het Trippenhuis (KNAW)
Introductie: SWOCC presenteert haar 54e publicatie Van massa naar mens'

Al jaren woedt de discussie of bereik -in een tijd van fragmentatie enerzijds en convergentie anderzijds- nog wel houdbaar is als uitgangspunt voor mediaplanning. Het aantal mediakanalen neemt toe, content is altijd en overal beschikbaar en publieksgroepen worden steeds specifieker. Maar waar de ontwikkelingen in het medialandschap elkaar in rap tempo opvolgen, is het bereiksonderzoek de afgelopen jaren nagenoeg onveranderd gebleven. Bovendien: meten we met bereik eigenlijk wel dat wat we wíllen meten?
Tijdens de bijeenkomst de toekomst van bereik presenteert SWOCC haar 54e publicatie Van massa naar mens: bereiksonderzoek in een veranderende mediawereld. Deze publicatie, geschreven door Doran van Veenendaal (SWOCC) en John Faasse (Uitbijter), beschrijft de huidige stand van zaken en schetst een achttal toekomstscenarios voor bereiksonderzoek.

Programma:
13:30 Ontvangst
14:00 Welkomstwoord door swocc directeur Piet Verhoeven 14:10 Doran van Veenendaal (SWOCC)
14:35 Andrew Green (Ipsos MediaCT UK)
15:00 Pauze
15:30 Lot Keijzer (TWIST Amsterdam)
15:55 Paul van Niekerk (SPOT)
16:20 Paneldiscussie olv Swantje Brennecke (Mindshare) 16:45 Borrel

Deze bijeenkomst is uitsluitend toegankelijk voor de begunstigers van SWOCC.