Ingezonden persbericht


Persbericht

LinkedIn lanceert BrandYou: Wat voor merk ben jij?

Amsterdam, 16 november 2010 - LinkedIn, 's werelds grootste professionele netwerk met meer dan 80 miljoen leden wereldwijd lanceert vandaag: BrandYou1 voor Iedereen die in meer of mindere mate bezig is met carrièreplanning. Op www.brandyousurvey.com kan iedereen terecht voor tips en adviezen van merkenexperts over hoe zij zichzelf kunnen profileren en de markt kunnen zetten als merk. Daarnaast kan iedereen een test doen om te zien wat voor soort merk ze zijn. In de speciaal ontwikkelde LinkedIn Groep, is het mogelijk om te discussiëren over en reactie te geven op BrandYou. De test en de adviezen zijn beschikbaar in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland en Spanje.

Net zoals ieder ander merk, heeft ook een persoonlijk merk onderhoud nodig om onder de aandacht te blijven van de doelgroep. Daarom heeft LinkedIn een aantal vooraanstaande merkenexperts uit de reclame- en marketingwereld uitgenodigd om hun professionele geheimen en methodes op het gebied van merkbeleid te delen. Hoe zorg je ervoor dat een merk onder de aandacht blijft en hoe bereik je een nieuw publiek? Met BrandYou geeft LinkedIn antwoord op deze vragen en stelt iedereen in staat om zichzelf als merk goed in de markt te zetten.

De experts
Het expertpanel is het hart van BrandYou en bestaat uit Europa's meest vooraanstaande reclame- en marketingexperts, die alle aspecten van merkbeleid vertegenwoordigen, van research en analyse tot ontwikkeling en meetbaarheid. Via de BrandYou groep op LinkedIn delen de experts direct toepasbare adviezen.

Het expertpanel bestaat uit:

* Andrzej Moyseowicz, Media & Innovation Director, Saatchi & Saatchi.
* John Woodward, Global Planning Director Publicis Worldwide
* David Midgely, Professor in de marketing bij INSEAD
* Katie Ledger, Communicatie Coach en auteur van 'And What Do You Do'

BrandYou test
LinkedIn heeft samen met het BrandYou panel een online test ontwikkeld (www.brandyousurvey.com) om mensen te helpen hun persoonlijke merk te ontwikkelen. De test bevraagt hoeveel men online en offline netwerkt en hoe men omgaat met collega's en zakelijke relaties. Aan de hand van de antwoorden kan men gekoppeld worden aan bepaalde merktypen zoals 'Global Guru's' (Visa, HP en Levis) tot 'Alternative Thinkers' (American Apparel, Muji en Diesel).

Volgens Kevin Eyres, Managing Director LinkedIn Europe, is het concept van het 'Persoonlijke Merk' nog nooit zo essentieel geweest binnen Europa als nu. "BrandYou gaat over het creëren, uitbouwen en onderhouden van je geloofwaardigheid, je zichtbaarheid en professionele ervaring gedurende alle fasen van je carrière. Carrièreplannen is nog nooit zo belangrijk geweest als vandaag de dag," zegt Eyres. Dit heeft twee redenen: werknemers worden steeds flexibeler - Europeanen wisselen in snel tempo van baan2 - en een toenemend aantal Generatie Y werknemers komt op de markt. Dit zijn de werknemers die helemaal gewend zijn aan Social Media en makkelijk communiceren in zowel een zakelijke als niet-zakelijke omgeving. Ze doen dit over het algemeen handiger dan oudere leeftijdsgroepen, maar realiseren zich niet altijd dat zichtbaar zijn en profileren niet hetzelfde is."

Na het doen van de test krijg je het bijbehorende advies en de aanbeveling van het expertpanel en zie je wat het brandtype betekent, hoe deze te onderhouden en verder uit te bouwen. " Net als LinkedIn zelf, is het 'Persoonlijke Merk' belangrijk voor alle fasen in iemands carrière. Daarom past BrandYou zo goed bij LinkedIn," aldus Eyres.

Aangezien brandmanagement nooit een exacte wetenschap zal zijn en het meer een combinatie is van wetenschap, kunst, intuïtie en ervaring, zal de site aan al deze onderdelen verhoudingsgewijs evenveel aandacht besteden.

(1) BrandYou is onder andere geinspireerd op Tom Peters' boek, 'The Brand You 50 Or: Fifty Ways to Transform Yourself from an 'Employee' into a Brand That Shouts Distinction, Commitment, and Passion!' (Alfred A. Knopf, Inc) 2 Bron: 23/11/2009 - European Commission Employment in Europe 2009

Voor de redactie,