Persbericht

Honeywell en Zebra Technologies gaan wereldwijde samenwerking aan voor levering van mobiele computer-, print- en scanoplossingen Samenwerking brengt vooruitstrevende automatische identificatieoplossingen voor klanten in de gezondheidszorg, self-service en field services

Eindhoven - 16 november, 2010 - Honeywell International (NYSE: HON) en Zebra Technologies Corporation (Nasdaq: ZBRA), een toonaangevende aanbieder van print- en automatische identificatieoplossingen, zijn een wereldwijde samenwerking aangegaan voor het verkopen van vooruitstrevende automatische identificatieoplossingen. Dankzij deze overeenkomst kunnen beide bedrijven toonaangevende mobiele computer-, scan- en printoplossingen aanbieden aan een uitgebreid netwerk van resellers en partners in de gezondheidszorg, zelfbediening en de mobiele werkgroepomgevingen.

"Zebra's sterke naamsbekendheid in de AIDC-markt en zijn positie als een wereldwijde marktleider, maken het voor ons een perfecte strategische partner bij het uitbreiden van ons productaanbod," zegt John Waldron, vice president wereldwijde marketing bij Honeywell Scanning & Mobility. "Na de integratie van zowel Hand Held Products als Metrologic richten we ons er op om een wereldwijde marktleider te worden. Een belangrijk aspect van deze groei ligt in het werken met grote industriële spelers zoals Zebra."

Zebra en Honeywell kunnen door deze samenwerking wereldwijd de krachten van hun eigen verticale en regionale netwerken bundelen. Hierdoor ontstaat een sterk oplossingsgericht voorstel via talloze bekende channel-partners. De samenwerking verbreedt en verdiept het productaanbod voor beide bedrijven. Het helpt hen potentiële groeigebieden te identificeren, zoals oplossingen voor toegangsbeveiliging -en controle.

"Honeywell en Zebra werken al jarenlang samen in de gezondheidszorg bij de ontwikkeling van oplossingen voor ziekenhuisbeheerders," zegt Paul Cullinane, director global accounts and alliances bij Zebra Technologies. "We breiden deze relatie uit om voordeel te halen uit het aanvullende karakter van onze producten en de gezamenlijke financiële- en markt draagkracht. Onze wereldwijde aanwezigheid voorziet onze klanten en resellers van topoplossingen."