Persbericht

Orro Energy breidt uit naar de Belgische markt
~ liberalisering biedt volop perspectief voor Nederlandse energieleverancier ~

Delft, 16 november 2010 - Orro Energy heeft zijn uitbreidingsplannen voor de Belgische markt bekend gemaakt. De energieleverancier is momenteel in gesprek met de regelgevers om alle benodigde leveranciersvergunningen te verkrijgen. Daarnaast worden gesprekken gevoerd met leveranciers van gas & elektra en aanbieders van o.a. back-officesystemen. Orro Energy hoopt daarmee vanaf 1 april 2011 de markt te mogen betreden vanuit zijn kantoor in Antwerpen. Het bedrijf gaat zich vooral richten op de consument en kleinzakelijke markt (KMO's).

Het energiebedrijf zal voor de Belgische markt dezelfde strategie hanteren als voor de Nederlandse markt. De focus op service, eenvoud, transparantie en betrouwbaarheid is daar zeer succesvol gebleken sinds Orro Energy de Nederlandse markt betrad eind maart 2010.

Hoewel de Belgische markt geliberaliseerd is, wordt deze nog altijd gedomineerd door Electrabel. CEO Wilfred Rottier licht de stap naar de Belgische markt toe: "De marktwerking naar aanleiding van de liberalisering is in België minder ver dan in Nederland, dus de markt ligt nog volledig open voor nieuwe spelers. Onze aanpak onderscheidt zich door een ongeëvenaard niveau van service en transparantie. Mede door ons succes in Nederland, waar we significant zijn gegroeid, denken we dat ons serviceconcept ook hier zal aanslaan. Onze laagdrempelige aanpak zal ook voor Belgische klanten een verademing zijn, mede gezien de dominante positie die Electrabel nog altijd heeft."

Nieuwe toetreders krijgen te maken met drie regelgevers, omdat België in drie regio's is opgedeeld. Hierdoor zijn er ook drie vergunningen nodig: één voor Brussel, één voor Vlaanderen en één voor Wallonië. De toelatingseisen zijn zeer streng. "Wij zijn erg blij met het strenge toelatingsbeleid in België. Dit betekent namelijk dat er minder cowboys de markt kunnen betreden die op een snelle manier geld proberen te verdienen. Voor de klanten is dit een goede zaak, want dat betekent dat de kwaliteit van nieuwe spelers hoog moet zijn, alvorens men de markt mag betreden."


Noot voor de redactie -