Ingezonden persbericht


Persbericht
11 november, Kampen

De IJsseldelta presenteert zich aan publiek in Brussel

Samen met Overijsselse regio's de grootste Holland presentatie Onder het motto Proef de Pure Provincie presenteert de IJsseldelta zich van 16 tot en met 20 november samen met de toeristische regio's van Overijssel, op de Zenith -beurs in Brussel. De IJsseldelta, Salland, Vechtdal Overijssel, Twente en WaterReijk Weerribben Wieden tonen in het Holland-paviljoen de grote diversiteit van hun toeristisch aanbod. Naast aandacht voor de toeristische regioŽs is er ook ruimte gecreëerd voor cultuur (met o.a. Beeld van Overijssel), natuur met het Nationaal Landschap IJsseldelta en de Hanzesteden Zwolle, Kampen en Hasselt. Gratis smaakfietsroutes Genieten van het goede leven dat is wat Proef de Pure Provincie wil laten zien. Proef de Pure Provincie is als à la carte eten in een goed restaurant: een ruime keuze voor iedere smaak en elke portemonnee. Op Zenith is dat ook echt te proeven. Zo geeft meesterkok Michel van Riswijk vanaf een speciaal kookplein culinaire demonstraties en maakt men k ennis met de regionale streekproducten. Ook kunnen de bezoekers een gratis weekendje IJsseldelta winnen, en ontvangt de bezoeker ook een Smaakfietsroute door de IJsseldelta. .Ze vormen een uitnodiging om ook daadwerkelijk de sfeer van de IJsseldelta te komen proeven. Behalve gezamenlijke deelname aan de Zenith -beurs wordt de campagne in België ook gevoerd met advertenties, promotieflyers en online-presentaties. Proef de Pure Provincie is een samenwerking van het RBT Vechtdal-IJsseldelta, Sallands Bureau voor Toerisme (SBT), Twents Bureau voor Toerisme (TBT), Bureau Hanzesteden en het Gelders Overijssels Bureau voor Toerisme (GOBT) met steun van de Provincie Overijssel. Voor meer info over Proef de Pure Provincie: www.proefdepureprovincie.nl



Ingezonden persbericht