Audax Persbericht

Hachette en Audax bundelen advertentie activiteiten Partijen richten gezamenlijk advertentieverkoop bedrijf op

De Amsterdamse uitgeverijen Hachette Filipacchi Media en Audax Publishing zijn voornemens hun advertentieverkoop activiteiten te bundelen. Partijen starten hiertoe een jointventure welke de advertentieverkoop voor alle tijdschriften, internetplatforms en evenementen voor beide uitgeverijen zal verzorgen vanaf 1 januari 2011.

Hachette Filipacchi Media is in Nederland uitgever van het wereldwijd succesvolle tijdschrift ELLE, ELLE Wonen en ELLE Eten evenals van maandbladen zoals Red, Santé en Quote. Audax Publishing is uitgever van onder andere de bekende weekbladen Weekend, Vriendin en HP/De Tijd en de maandtitels zoals AvantGarde, Glossy, Girlz!, STARS, Royalty en AktueelMAN.

Beide uitgeverijen beogen met deze samenwerking de dienstverlening naar de advertentiemarkt verder te professionaliseren. Adverteerders zullen hierdoor van deze samenwerking profiteren nu het nieuwe advertentieverkoop bedrijf hen nog meer op hun behoeftes toegesneden product portfolio's kan bieden.

Het nieuwe bedrijf wordt een jointventure tussen beide uitgeverijen waarbij de advertentieverkoopafdeling van Hachette Filipacchi Media zal samengaan met Audax Media, het verkoopbedrijf van de gelijknamige uitgeverij. Afgelopen week zijn de medewerkers van beide uitgeverijen geïnformeerd. Later dit jaar zullen partijen met verdere details naar buiten treden.

(einde persbericht)



Audax