Amersfoort, 16 november 2010
ARCADIS scoort dubbel bij de Building Business Reputatie Monitor 2010
ARCADIS heeft de sterkste reputatie onder 's lands adviesbureaus, een
plek die wij in 2006 en 2008 ook al innamen. Vooral op het gebied van
servicegerichtheid en innovatief karakter scoorden we hoog. Daarnaast
is hoofd communicatie Marc Lamers tijdens dezelfde bijeenkomst
uitgeroepen tot reputatiemanager van het jaar 2010.
De verschillen van de Building Business Reputatie Monitor tussen de
nummers één en twee was gering. ARCADIS scoorde 71,6 en Grontmij 71,2
punten. Verder zijn bedrijven als PwC, DHV, Twynstra Gudde, Brink
Groep, Boer & Croon Ruimtelijke Investeringen en Deloitte Real Estate
Advisory langs de meetlat gelegd. Een marketingbureau 3650
beleidsbepalers -medewerkers en commercieel verantwoordelijken van
aannemers, ontwikkelaars, gemeenten, corporaties, architecten en grote
fabrikanten benaderd. Het geheel stond onder toezicht van de
reputatiegoeroe prof. Dr. Cees van Riel.
In de Building Business Reputatie Monitor worden bedrijven beoordeeld
op zeven aanjagers. Dat zijn servicegerichtheid, bedrijfsmatig,
innovatief, goed werkgeversschap, transparant, maatschappelijk
verantwoord, financiële prestatie, waarbij de eerste drie het zwaarste
wegen. Juist op twee van de drie zwaarste aanjagers scoorden wij hoog.
Daarnaast is Marc Lamers uitgeroepen tot reputatiemanager van het jaar.
Hij heeft in zijn presentatie de nadruk gelegd op de kracht van het
persoonlijke contact. Daarbij noemde hij de Nazomeravondgesprekken als
voorbeeld hoe het persoonlijk contact de reputatie van de onderneming
omhoog kan helpen. ,,Ik ben erg trots dat ARCADIS sinds het bestaan van
de Building Business Reputatie Monitor altijd een top-3 positie heeft
gehaald. Ik hoop dat we die positie de komende jaren kunnen
handhaven''.
Arcadis NV