Arcadis NV

Amersfoort, 16 november 2010
ARCADIS scoort dubbel bij de Building Business Reputatie Monitor 2010

ARCADIS heeft de sterkste reputatie onder 's lands adviesbureaus, een plek die wij in 2006 en 2008 ook al innamen. Vooral op het gebied van servicegerichtheid en innovatief karakter scoorden we hoog. Daarnaast is hoofd communicatie Marc Lamers tijdens dezelfde bijeenkomst uitgeroepen tot reputatiemanager van het jaar 2010.

De verschillen van de Building Business Reputatie Monitor tussen de nummers één en twee was gering. ARCADIS scoorde 71,6 en Grontmij 71,2 punten. Verder zijn bedrijven als PwC, DHV, Twynstra Gudde, Brink Groep, Boer & Croon Ruimtelijke Investeringen en Deloitte Real Estate Advisory langs de meetlat gelegd. Een marketingbureau 3650 beleidsbepalers -medewerkers en commercieel verantwoordelijken van aannemers, ontwikkelaars, gemeenten, corporaties, architecten en grote fabrikanten benaderd. Het geheel stond onder toezicht van de reputatiegoeroe prof. Dr. Cees van Riel.

In de Building Business Reputatie Monitor worden bedrijven beoordeeld op zeven aanjagers. Dat zijn servicegerichtheid, bedrijfsmatig, innovatief, goed werkgeversschap, transparant, maatschappelijk verantwoord, financiële prestatie, waarbij de eerste drie het zwaarste wegen. Juist op twee van de drie zwaarste aanjagers scoorden wij hoog.

Daarnaast is Marc Lamers uitgeroepen tot reputatiemanager van het jaar. Hij heeft in zijn presentatie de nadruk gelegd op de kracht van het persoonlijke contact. Daarbij noemde hij de Nazomeravondgesprekken als voorbeeld hoe het persoonlijk contact de reputatie van de onderneming omhoog kan helpen. ,,Ik ben erg trots dat ARCADIS sinds het bestaan van de Building Business Reputatie Monitor altijd een top-3 positie heeft gehaald. Ik hoop dat we die positie de komende jaren kunnen handhaven''.