Dura Vermeer
Breukelen - 16 november 2010
Dura Vermeer: op één na sterkste reputatie onder bouwers
Dura Vermeer is bij de jaarlijks gehouden Building Business Reputatie
Monitor geëindigd op een tweede plaats. In 2009 bezette Dura Vermeer
nog de derde plaats en in 2008 een vierde plaats.
Van Wijnen is evenals vorig jaar geëindigd op de eerste plaats.
Strukton bezet de derde positie (was tweede positie). De Reputatie
Monitor is een initiatief van het vakblad Building Business in
samenwerking met USP Marketing Consultancy en prof. Cees van Riel,
verbonden aan het Corporate Communication Center van Erasmus
Universiteit. Naast bouwbedrijven zijn de reputaties onderzocht van
ingenieursbureaus, woningcorporaties, ontwikkelaars en adviseurs.
Het onderzoek spitst zich toe op zeven reputatieaanjagers
(servicegericht, bedrijfsmatige werkwijze, innovatief, goed
werkgeverschap, maatschappelijk verantwoord, transparant en financiële
prestatie). Circa 3.650 beleidsbepalers, medewerkers en commercieel
verantwoordelijken bij aannemers, ontwikkelaars, gemeenten,
corporaties, architecten en toeleveranciers zijn daarbij ondergevraagd.
Glenn Metselaar, hoofd Communicatie van Dura Vermeer Groep, is trots op
op de tweede plaats in de Building Business Reputatie Monitor. `De
afgelopen jaren is het thema reputatiemanagement steeds hoger op de
agenda van de organisatie komen te staan. In combinatie met het
strategietraject `Waarmaken van Ambities' zijn thema's als markt- en
klantgericht denken, ondernemerschap, bestuur en cultuur en
samenwerking vertaald naar concrete acties die daarbij behorend gewenst
gedrag moet stimuleren. Deze uitslag is wat mij betreft een indicatie
dat we als Dura Vermeer goed bezig zijn, maar ook dat er nog het nodige
verbeterd kan worden.'