Gemeente Ameland


Bekendmaking mandaat uitvoering Wet BAG

Bij besluit van 29 juni 2010 is aan het afdelingshoofd Vergunningen en Toezicht een algemeen mandaat verleend voor de uitvoering van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen (Wet BAG). Op 9 november 2010 heeft het college besloten voornoemd mandaatbesluit uit te breiden door het afdelingshoofd Vergunningen en Toezicht aan te wijzen als beheerder van de basisregistraties adressen en gebouwen en hem toe te staan ondermandaat te verlenen aan medewerkers voor het verrichten van de wettelijk vereiste handelingen ter uitvoering van de Wet BAG. Bij besluit van 11 november 2010 zijn de volgende ondermandaten verleend dan wel zijn de volgende medewerkers aangewezen voor:

⪠Het beheer van de adressen- en gebouwenadministratie: medewerkers Loket en Administratie;

⪠Het beheer van het adressen- en gebouwenregister: medewerker Archief;

⪠De vaststelling van de definitieve geometrie: medewerker ICT;

⪠Het opmaken van processen-verbaal van constatering op basis van artikel 10 Wet BAG: medewerkers Toezicht en Handhaving;

⪠Het opmaken van schriftelijke verklaringen strekkende tot het signaleren van een wijziging in de feitelijke situatie die niet voortvloeit uit een krachtens de Wet BAG aangewezen brondocument: medewerkers Toezicht en Handhaving.Â

De besluiten zijn verwerkt in het Statuut bevoegdheidsverdeling bij de gemeente Ameland 2008. De besluiten liggen gedurende een week ter inzage in het gemeentehuis bij de afdeling Vergunningen en Toezicht, maar zijn ook te raadplegen op www.ameland.nl bij Gemeenteloket-Regelgeving-Statuut bevoegdheidsverdeling 2008-Bijlage A mandaatoverzicht.