Ingezonden persbericht


Persbericht:

IAB Taskforce Social publiceert richtlijnen voor inzet social media expertise

Amsterdam, 17 november 2010 - Tegenwoordig weet iedereen wel 'iets' van social media. Maar wie is nu de echte expert? IAB Taskforce Social publiceert vandaag op haar weblog een aanzet voor richtlijnen voor het inhuren van social media agencies of experts. Deze richtlijnen zijn een reactie op het sterk groeiend aantal social media specialisten in Nederland en bieden organisaties een handvat om de juiste partij aan te trekken. Zoals te verwachten valt bij social media gaat het om een levend document; het publiek wordt uitdrukkelijk om feedback gevraagd om zo tot een definitieve versie te komen.

Social media wint ook in Nederland flink aan terrein binnen de online markt. Organisaties 'moeten er iets mee' en social media experts die hen hierbij kunnen ondersteunen, schieten als paddenstoelen uit de grond. Maar welke expert kan een organisatie nu écht verder helpen op het gebied van social media? Kortom: organisaties zien door de bomen het bos niet meer. Om deze reden komt IAB Taskforce Social met richtlijnen voor inzet van social media expertise.

Levend document

Met de acht richtlijnen wil de IAB Taskforce Social de social media markt verder professionaliseren. Elke richtlijn is voorzien van een vraag die aan een RFP kan worden toegevoegd. Er is ook input gevraagd van diverse andere branchepartijen zoals de DDMA, IPAN en Pitchview. Het betreft een levend document; het publiek wordt uitdrukkelijk om feedback gevraagd om zo uiteindelijk tot een definitieve versie te komen. De acht richtlijnen zijn te downloaden op het weblog van IAB Taskforce Social www.taskforcesocial.nl en hier kan ook feedback worden geplaatst.

John Meulemans, voorzitter van IAB Taskforce Social; 'Met deze richtlijnen willen we merken en organisaties helpen een goede beslissing te nemen als het gaat om het inzetten van de juiste expertise. Op dit moment zijn er veel partijen die zich expert noemen, maar buiten hun eigen aanwezigheid op de diverse social media platformen geen enkele praktijkervaring hebben. En dat kan slecht uitpakken voor een merk.'

--- Einde bericht ---


Noot voor redacties

Voor meer informatie,