Persbericht

NorthgateArinso breidt dienstverlening bij ASR Nederland uit ~ circa 4.500 medewerkers van ASR Nederland gaan hun eigen P&O-administratie beheren met euHReka WorkSpace van NorthgateArinso ~

Nieuwegein, 17 november 2010 - NorthgateArinso, wereldwijd aanbieder van HR-diensten en -software, breidt zijn bestaande samenwerking met verzekeraar ASR Nederland uit door het inzetten van euHReka WorkSpace (eWS). Met eWS wordt de medewerker van ASR de 'manager' van zijn eigen P&O-gegevens. Bovendien maakt eWS het beheer van diverse HR-processen zoals talentmanagement en performancemanagement mogelijk. Daarnaast biedt eWS ook de functionaliteit van Service Center Management waarin de workflow binnen een P&O Service Center wordt beheerd. Centraal bij de invoering van eWS staat het verhogen van de kwaliteit en efficiency van ASR's P&O-dienstverlening.

De implementatie start in oktober en richt zich in eerste instantie op het inrichten van de case management tool voor het P&O Service Center, waarbij gebruik wordt gemaakt van bovengenoemde Service Center Management-oplossing. Later zullen de huidige functionaliteiten worden uitgebreid met bijvoorbeeld de uitrol van het beoordelingsproces.

Sinds 2009 verzorgt NorthgateArinso het gehele SAP-applicatiebeheer en voert zij daarnaast de salarisverwerking voor ASR uit. Onder het uitgebreide contract kan ASR haar medewerkers op maat P&O-processen aanbieden, gebruikmakend van geavanceerde technologie. Dit vergroot de effectiviteit en efficiëntie van de P&O-dienstverlening.

"De uitbreiding van onze P&O-systemen ondersteunt het ASR-beleid om de medewerkers meer vrijheid en verantwoordelijkheid te geven", aldus Richard Bats, Manager P&O Service Center ASR Nederland. "Zo wordt het met het nieuwe gebruiksvriendelijke systeem bijvoorbeeld mogelijk om rechtstreeks in onze backoffice te muteren zodat onnodige schakels uit het proces worden gehaald waardoor er efficiency en een kwaliteitsverbetering optreedt. Medewerkers van ASR worden in staat gesteld om hun eigen gegevens te beheren waardoor maximale transparantie ontstaat."

"ASR Nederland heeft vorig jaar de keuze gemaakt om de gehele HR-backbone en salarisverwerking bij NorthgateArinso onder te brengen", zegt Rob van Bavel, Managing Director NorthgateArinso Nederland. "Met de keuze voor NorthgateArinso als aanbieder van een nieuwe Self Service- en P&O Service Center-oplossing spreekt ASR het vertrouwen uit in NorthgateArinso als strategische HR partner."