Blue Flower Media lanceert tijdschrift en iPhone app over schaatsen

17/11/2010 12:23

Blue Flower Media

Op donderdag 18 november wordt het eerste tijdschrift van The Sports Editions gelanceerd. Gelijktijdig is er een iPhone applicatie ontwikkeld. The Sports Editions is een nieuwe serie sportuitgaven, die 6 x per jaar gaat verschijnen. Iedere editie zal één aparte tak van sport als onderwerp gaan belichten.

De eerste uitgave, Schaatsen 2010-2011, richt zich uitsluitend op het Nederlandse en internationale langebaanschaatsen. In het magazine o.m. interviews en portretten over: Sven Kramer, Mark Tuitert, Shani Davis, Jac Orie, Marianne Timmer, Bart Veldkamp, Jochem Uytdehaage en columnist Mart Smeets. Alsmede 34 pagina's met alle statistieken van het langebaanrijden.

Het tijdschrift kent een oplage van 52.000 exemplaren en heeft een verkoopprijs van euro 5,95. Vanaf 18 december op meer dan 5.000 verkooppunten verkrijgbaar.

Samen met het magazine wordt er ook een iPhone applicatie in de app store beschikbaar gesteld. De Schaatsen iPhone app levert gedurende het schaatsseizoen actuele wedstrijduitslagen rond de nationale en internationale toernooien. En up to date paspoorten van alle Nederlandse en internationale schaatsers (m/v). Ook biedt de applicatie de mogelijkheid om push-berichten te ontvangen, wanneer een favoriete schaatser (naar keuze) aan de start verschijnt. Aangevuld met alle twitter-feeds van de schaatsers en het aktuele schaatsnieuws. Daarmee is de app de eerste applicatie voor het langebaanschaatsen. De iPhone applicatie wordt door Blue Flower Media ontwikkeld in een joint venture met Qiqqer Mobile Innovators.

Rob Koghee, initiatiefnemer en uitgever: 'De markt voor special interest media is groeiende. Daar is zeker plaats voor een nieuw sportmedium als The Sports Editions. In iedere uitgave wordt één tak van sport grondig behandeld. Welke sport wordt aan de hand van de aktualiteit per editie besloten. Met uitgebreide statistieken en infographics als basis. Per uitgave wordt bekeken welke mediumtypen worden ingeschakeld. Dat kan print zijn, of mobiel (apps, tablets) of het web (online). In dit geval een combinatie van print en mobiel. Die keuze is afhankelijk van de behoefte van de consument op dat moment en de reeds aanwezige concurrentie op de markt.'

Meer informatie over Blue Flower Media treft u aan op www.blueflowermedia.nl

Meer informatie over QiQQER Mobile Innovators treft u aan op www.QiQQER.com

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl