Gemeente Hoorn
Stadhuis afgelopen dagen minder goed bereikbaar per telefoon
De afgelopen dagen was het stadhuis telefonisch minder goed bereikbaar.
Momenteel wordt de telefooncentrale vernieuwd. Door een technische
storing kregen mensen soms niet de telefoniste aan de telefoon, maar
kwamen zij in het voicemailsysteem terecht dat niet werkte. Daarom
nemen de telefonistes nu handmatig op. Als er veel telefoonverkeer is,
kan het hierdoor langer duren voordat zij de telefoon beantwoorden. Er
wordt hard gewerkt om de problemen te verhelpen.
De gemeente Hoorn werkt aan de verbetering van de dienstverlening.
Daarvoor gaat de gemeente met een klantcontactcentrum werken. Daar
komen straks alle telefoontjes voor de gemeente binnen. Hiervoor is een
nieuwe telefooncentrale nodig. Door een verschil in techniek tussen het
oude en nieuwe systeem is de technische storing ontstaan.
Ik vind het erg vervelend dat inwoners ons de afgelopen dagen niet goed
konden bereiken. We doen er juist alles aan om onze dienstverlening te
verbeteren, dan is het jammer dat er zon technische storing
plaatsvindt. Samen met KPN zijn we bezig het probleem snel en goed op
te lossen. De telefonistes werken hard om alle binnenkomende
telefoontjes zo snel mogelijk op te nemen. Als straks het systeem weer
goed werkt, gaan we er voor om de telefoon weer binnen onze streefnorm
van 15 seconde aan te nemen, aldus wethouder Peter Westenberg.
Mocht het stadhuis onverhoopt niet telefonisch bereikbaar zijn, dan is
het stadhuis wel per email bereikbaar via het adres gemeente@hoorn.nl.
Ook op de website www.hoorn.nl is veel gemeentelijke informatie te
vinden.