Gemeente Hoorn

Stadhuis afgelopen dagen minder goed bereikbaar per telefoon

De afgelopen dagen was het stadhuis telefonisch minder goed bereikbaar. Momenteel wordt de telefooncentrale vernieuwd. Door een technische storing kregen mensen soms niet de telefoniste aan de telefoon, maar kwamen zij in het voicemailsysteem terecht dat niet werkte. Daarom nemen de telefonistes nu handmatig op. Als er veel telefoonverkeer is, kan het hierdoor langer duren voordat zij de telefoon beantwoorden. Er wordt hard gewerkt om de problemen te verhelpen.

De gemeente Hoorn werkt aan de verbetering van de dienstverlening. Daarvoor gaat de gemeente met een klantcontactcentrum werken. Daar komen straks alle telefoontjes voor de gemeente binnen. Hiervoor is een nieuwe telefooncentrale nodig. Door een verschil in techniek tussen het oude en nieuwe systeem is de technische storing ontstaan.

Ik vind het erg vervelend dat inwoners ons de afgelopen dagen niet goed konden bereiken. We doen er juist alles aan om onze dienstverlening te verbeteren, dan is het jammer dat er zon technische storing plaatsvindt. Samen met KPN zijn we bezig het probleem snel en goed op te lossen. De telefonistes werken hard om alle binnenkomende telefoontjes zo snel mogelijk op te nemen. Als straks het systeem weer goed werkt, gaan we er voor om de telefoon weer binnen onze streefnorm van 15 seconde aan te nemen, aldus wethouder Peter Westenberg.

Mocht het stadhuis onverhoopt niet telefonisch bereikbaar zijn, dan is het stadhuis wel per email bereikbaar via het adres gemeente@hoorn.nl. Ook op de website www.hoorn.nl is veel gemeentelijke informatie te vinden.