Nederlandse Spoorwegen

Amsterdam, 18 november 2010

NS Hispeed introduceert Starbucks VIATMReady Brew coffee op Fyra
· · Primeur voor NS Hispeed Upgrade cateringassortiment

Vanaf vandaag kunnen reizigers van Fyra tijdens hun reis van Rotterdam ­ Schiphol ­ Amsterdam genieten van Starbucks VIATM Ready Brew coffee. NS Hispeed biedt als enige in Nederland deze koffie aan. Naast Colombian en Italian Roast en een decaf variant, bestaat het assortiment uit vijf soorten Tazo Tea, Starbucks Gourmet Hot Cocoa en diverse Starbucks snacks.

NS Hispeed biedt haar reizigers snelheid en gemak, en met een reistijd van 43 minuten is Fyra de snelste verbinding tussen Rotterdam en Amsterdam. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam is slechts 26 minuten. Maarten Spaargaren, Commercieel Directeur NS Hispeed: "Naast snelheid wil NS Hispeed haar klanten ook vooral comfort bieden tijdens hun reis. Wij zijn daarom bijzonder blij dat wij onze reizigers met dit verbeterde catering assortiment een nog betere beleving kunnen bieden tijdens hun reis met Fyra". Starbucks VIATM Ready Brew is instantkoffie die gemaakt wordt via een uniek proces waardoor de volle smaak van koffie bewaard blijft. De arabica bonen waarvan Starbucks VIATM Ready Brew wordt gemaakt, worden verbouwd en ingekocht onder de Starbucks Shared Planet richtlijnen voor het ethisch verantwoord verbouwen en verhandelen van koffie en zijn van dezelfde hoge kwaliteit als de koffie die je in de Starbucks winkels vindt. Dit hoogwaardige product biedt treinreizigers de gelegenheid om ook tijdens hun reis te genieten van Starbucks koffie. Met de producten die vanaf vandaag op Fyra verkrijgbaar zijn, voorziet NS Hispeed haar catering assortiment van een upgrade. Dit past geheel in het concept van het reizen per hogesnelheidstrein. Naast de primeur op Fyra tussen Rotterdam en Amsterdam zal Starbucks VIATM Ready Brew in de komende maanden ook op de InterCity Brussel en op de Intercity-trajecten Utrecht ­ Zwolle, Utrecht ­ Eindhoven en Utrecht - Amsterdam worden geïntroduceerd. Met deze introductie versterkt NS haar samenwerking met Starbucks.



*****
Noot aan de redactie: