De 3D TV kan 62% van de Nederlanders niet verleiden 28% van hen vindt hem te duur

AMSTERDAM--(BUSINESS WIRE)-- 20101118 --

In zijn jaarlijkse onderzoek over kerstaankopen heeft Twenga, de meest volledige shopping zoekmachine van internet, de internetgebruikers gevraagd welke cadeaus ze graag voor Kerst zouden krijgen. Resultaat : de 3D TV kan 62% van de Nederlanders niet verleiden.

De Nederlanders vinden de prijs het grootste obstakel om een 3D TV cadeau te krijgen: 28% van de Nederlanders vindt hem nog te duur.

  Nederland   Frankrijk   Duitsland   Italië   Spanje   Verenigd

Koninkrijk

Dat zou ik graag willen, en ik weet dat ik er een krijg 1% 1% 1% 2% 1% 1%
Dat zou ik graag willen, en ik hoop dat ik er een krijg 3% 6% 2% 16% 9% 5%
Dat zou ik graag willen, maar dat is echt te duur 28% 36% 28% 39% 48% 32%
Dat zou ik graag willen, maar ik denk dat de technologie nog te nieuw is 6% 14% 17% 12% 3% 10%
TOTAAL 38% 57% 48% 69% 61% 48%
 
Dat zou ik niet willen, ik heb liever een ander product (bijvoorbeeld HD TV / LED TV) 16% 12% 14% 13% 16% 12%
Dat zou ik niet willen, dat soort producten interesseert me niet 34% 19% 30% 12% 13% 35%
Ik heb er al een 2% 1% 0% 2% 2% 1%
 
Ken ik niet 3% 4% 3% 2% 4% 1%
Geen mening 7% 7% 5% 2% 4% 3%
TOTAAL 62% 43% 52% 31% 39% 52%

Basis: 3013 respondenten

Methodologie

Twenga heeft ongeveer 3000 Europese internetgebruikers gevraagd hoeveel ze in december voor de feestdagen willen uitgeven en waaraan. De studie is tussen 27 september en 7 oktober 2010 op verzoek van Twenga online uitgevoerd door Novamétrie, op een representatief panel van 3013 Europese internetgebruikers in Frankrijk, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Italië, Spanje en Nederland.

Over Twenga
Met Twenga, de nieuwe generatie shopping zoekmotor, kunnen miljoenen consumenten in de hele wereld in de door hen gekozen webwinkel vinden wat ze willen, voor de laagste prijs.
Met zijn eigen technologie verzamelt Twenga automatisch het aanbod van webwinkels op zijn websites. Hierdoor wordt zoeken en vergelijken veel gemakkelijker. Het is de meest complete prijsvergelijker op internet. De zoekresultaten zijn objectief en gespeend van iedere commerciële dwang.
Twenga is in 2006 opgericht door Bastien Duclaux en Cédric Anès en gevestigd in de Franse hoofdstad Parijs. Zijn 15 websites in Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Italië, Duitsland, Nederland, Polen, Brazilië, Rusland, de Verenigde Staten, Australië, India en China hebben momenteel 280 miljoen aanbiedingen van meer dan 130 000 webwinkels. De websites van Twenga worden per maand meer dan 35 miljoen keer bezocht. In januari 2010 heeft Twenga de Red Herring 100 Global prijs in de wacht gesleept, een onderscheiding voor de 100 meest innoverende bedrijven ter wereld.

Website: www.twenga.fr / Blog : www.twengablog.com/fr / Twitter : http://twitter.com/twenga_fr

CONTACT:
Contactpersonen Pers
Delphine SIBONY
01 58 65 20 17, dsibony@hdlcom.com
of
Jérémy BELLAIS

01 58 65 00 70, jbellais@hdlcom.com