Deutsche Bank en geomarketing, een succesverhaal.

18/11/2010 18:06

Mortierbrigade

In het kader van haar campagne rond dematerialisatie van effecten heeft Deutsche Bank naast tal van klassieke kanalen ook een van de grootste troeven van het internet ingezet. Namelijk de geomarketing.Het doel van de campagne over effecten is zoveel mogelijk mensen aan te zetten hun papieren effecten binnen te brengen bij Deutsche Bank.

Maak het de mensen makkelijk om ons te vinden dachten ze bij Deutsche Bank. En daarop werd op de campagnesite een applicatie gebouwd dat mensen niet alleen het dichtsbijzijnde kantoor aangeeft. Maar er meteen ook de kortse weg naartoe toont. De surfer hoeft het

alleen nog uit te printen en naar het kantoor te gaan. De applicatie werkt volgens het principe

van Google Places en is heel gebruiksvriendelijk. Om het geheel de nodige ruchtbaarheid te geven werd er een banneringcampagne opgezet om surfers aan te zetten de kortse weg

naar hun voordeel te vinden.

Deze campagne kadert in de bredere online strategie van Deutsche Bank om een meer en meer interactieve relatie met haar klanten aan te gaan. De campagne draait op volle toeren en de cijfers van de eerste week zijn alvast veel belovend.

NL :

https://www.deutschebank.be/nl/beleggen-effecten-rekening-agentschappen.html

FR :

https://www.deutschebank.be/fr/investir-compte-titres-agences.html

Voor eventuele hyperlinks en bijlagen: Zie het origineel