Hogeschool Windesheim
Persbericht, 17 november 2010
Op vrijdag 19 november wordt dr. Femke Geijsel geïnstalleerd als
lector Pedagogische Kwaliteit van het Onderwijs van Windesheim. Geijsel
maakt in haar lectorale rede duidelijk hoe onderzoekend werken aan
pedagogische kwaliteit in het onderwijs vorm kan krijgen. Ze
beantwoordt vragen als: wat houdt pedagogische kwaliteit in voor het
handelen van een leraar? En hoe kunnen leraren de pedagogische
kwaliteit van hun onderwijs al handelend vergroten? Een groot deel van
het antwoord ligt besloten in onderzoekend werken. Met voorbeelden wil
Geijsel illustreren dat het âm vaak in kleine dingen zit. De lector wil
pedagogische kwaliteit in nauwe samenwerking met leraren concreet
maken.
Lectoraat Pedagogische Kwaliteit van het Onderwijs
Het lectoraat Pedagogische Kwaliteit van het Onderwijs van Windesheim
richt zich primair op het vergroten van de pedagogische en
onderzoeksmatige professionaliteit van leraren in alle sectoren van het
onderwijs. Dat gebeurt door onderzoek en ontwikkelingswerk te
initiëren, door (eventueel samen met anderen) gesubsidieerde projecten
uit te voeren en door advisering en publicaties.
Installatie
De installatie van Femke Geijsel is op vrijdag 19 november vanaf 13.30
uur, in het Auditorium van Windesheim, Campus 2-6 Zwolle. Na de
lectorale rede van Geijsel houdt prof. dr. Geert Kelchtermans, Gewoon
Hoogleraar Onderwijskunde aan de Katholieke Universiteit Leuven,
België, een referaat.