Nieuwe bank: WestlandUtrecht Bank commercieel op eigen benen

Amsterdam, 19 november 2010 -Vandaag wordt ING-dochter WestlandUtrecht Bank officieel commercieel zelfstandig. De nieuwe bank WestlandUtrecht wordt hiermee de vijfde consumentenbank van Nederland.

Tijdens de afgelopen maanden heeft WestlandUtrecht Bank zich op organisatorische- en commerciële basis losgemaakt van ING. Hieruit is een consumentenbank met 800 medewerkers, 170.000 klanten en 37.5 miljard euro op de balans ontstaan. In het najaar van 2009 heeft de Europese Unie bepaald dat er in het Nederlandse bankenlandschap behoefte was aan een nieuwe, stabiele bank met een uitstekende reputatie.

WestlandUtrecht Bank was tot voor kort vooral een intermediaire bank (zonder filialen), maar is van plan zich steeds meer te verbreden tot een volwaardige bank voor consumenten. De bank focust zich met name op particulieren én zelfstandig ondernemers. WestlandUtrecht Bank biedt consumenten een aantal gespecialiseerde producten waaronder hypotheken en effecten, aan hypotheken verbonden verzekeringen, vastgoedfinanciering en sparen. De hypotheken zijn exclusief verkrijgbaar via intermediairs en financieel adviseurs. Daarnaast heeft WestlandUtrecht in oktober 2010 een online spaarproduct, de SpaarOnline Rekening, gelanceerd.

De bestuursvoorzitter (CEO) Sjaak de Graaf vormt samen met CFO Laura Pool de (statutaire) directie van WestlandUtrecht Bank: "We zijn verheugd over onze commerciële zelfstandigheid. Vanaf vandaag staan wij officieel op eigen benen. Wij zijn een nieuwe bank met een rijk verleden, gespecialiseerd in het aanbieden van vermogensvormende producten. Vanuit onze klantfilosofie 'altijd kijken naar wat er wel kan in plaats van naar wat er niet kan' streven wij ernaar om snel en slagvaardig te opereren. Wij zijn als relatief kleine bank erg toegankelijk en kunnen snel inspelen op nieuwe ontwikkelingen. Naast ons nieuwe spaarproduct zullen we ook in 2011 nieuwe producten lanceren die passen binnen onze strategie van verbreding tot volwaardige bank voor consumenten."


---

Perscontacten