300 bedrijven helpen kunst- en cultuursector middels BCA

22/11/2010 13:35

Bedrijfs Cultureel Abonnement

Amsterdam, 22 november 2010

300ste organisatie heeft zich aangemeld

Twee dagen na de massale landelijke schreeuw tegen de prijsverhoging en in de kunst- en cultuursector en de protesten tegen de bezuinigingen die doorgevoerd zullen gaan worden, meldt Bedrijfs Cultureel Abonnement (BCA) dat het 300ste bedrijf zich heeft aangemeld bij deze stichting. BCA is te vergelijken met een CJP-pas, maar dan voor bedrijven. Het is een initiatief van stichting Stimulering Kunst en Cultuur. BCA biedt op eenvoudige wijze bedrijven en instellingen tegen zeer lage kosten een cultuurabonnement aan. De aangesloten bedrijven kunnen zo hun medewerkers 750 flinke kortingen per jaar aanbieden voor musicals, concerten, festivals, cabaret, film, dans, circus, familievoorstellingen, musea en nog veel meer. Babs Schipper, directeur BCA: "De culturele sector is er juist nu bij gebaat volle zalen te hebben en nieuw publiek aan te trekken. Hoe meer bedrijven daarbij kunnen helpen, hoe beter. We zijn zeer verheugd dat wij met De Zorgcirkel het 300ste bedrijf hebben kunnen bijschrijven. We hopen uiteraard dat er nog veel volgen."

Dhr. M.L. de Vries, voorzitter Raad van Bestuur van De Zorgcirkel in Purmerend:

"Wij maken onze ruim 2600 medewerkers graag blij met BCA, omdat iedereen zo de mogelijkheid krijgt enorm te besparen op culturele activiteiten. Met het oog op de BTW- verhoging op voorstellingen en concertkaartjes komt BCA nu zeker goed van pas. Dat we tegelijkertijd de culturele sector aan meer publiek helpen, is helemaal mooi meegenomen, zeker nu."

Werkgevers dragen kunst en cultuur warm hart toe

Met deze unieke employee benefit laat de werkgever zien kunst en cultuur een warm hart toe te dragen. Tegelijkertijd kunnen zij hun medewerkers ook veel geld laten besparen op vrijetijdsbesteding.

De organisaties die zich hebben aangesloten, zijn afkomstig uit zeer diverse branches: zorgsector, zakelijke dienstverlening, onderwijs, industrie, financiële dienstverlening, overheid etcetera. Schipper: "Bedrijven dragen een steentje bij aan de culturele sector, maar hebben zelf ook veel profijt van een BCA abonnement. Wij werden door organisaties, en vooral door de medewerkers en hun thuisfront, sinds ons bestaan al zeer gewaardeerd. Maar nu, in deze tijd van BTW-verhoging en enorme bezuinigingen, wordt een BCA abonnement nog waardevoller. Kunst en cultuur wordt duurder en BCA biedt enorme kortingen. Elke week is er nieuw en divers aanbod, verspreid over heel Nederland; voor elke medewerker zit er wel iets tussen. Zo helpen we niet alleen de culturele sector maar ook organisaties die hun medewerkers extra willen motiveren zonder heel veel geld uit te geven aan dure uitstapjes of geschenken. Want ook het bedrijfsleven verkeert momenteel in zwaar weer."

BCA werft nieuw publiek

Het BCA abonnement biedt dus voordeel aan drie groepen: bedrijven, hun medewerkers, maar ook culturele partijen. De laatste groep kan via BCA snel en doeltreffend communiceren. Alle aanbiedingen zijn alleen toegankelijk voor de BCA abonnees op een afgeschermde website via een inlogcode. Door exclusief voordeel te bieden, wordt contact gemaakt met potentiële bezoekers èn een nieuwe groep mensen die de producent normaal gesproken niet zo makkelijk kan bereiken. Recent onderzoek (Ruigrok/Netpanel oktober 2010) heeft namelijk uitgewezen dat drie vijfde van de ondervraagde abonnees door BCA naar een voorstelling gaat of deelneemt aan een culturele activiteit die men anders nooit zou bezoeken of waar men anders niet aan deel zou nemen. Uit datzelfde onderzoek is ook gebleken dat twee derde van de abonnees door BCA vaker naar een voorstelling gaat, en bijna alle ondervraagde abonnees gaven aan dat ze wel eens op het laatste moment door een BCA aanbieding besluiten een voorstelling te bezoeken of aan een activiteit besluiten deel te nemen.





http://www.mijnbca.nl