Politie Amsterdam-Amstelland

Prijs voor wervingsbeleid politie Amsterdam

De politie Amsterdam-Amstelland heeft de Diversity MNR Award 2010 gewonnen. Het korps won deze diversiteitsprijs in de categorie Good practice voor het succesvolle wervingsbeleid.

Flink hogere instroom studenten met diverse achtergrond `Dankzij nieuwe wervingsmethoden is de instroom van studenten met een diverse achtergrond gestegen van gemiddeld 5 procent per groep in 2009 naar gemiddeld 45 procent per groep in 2010', zegt Rita Accord, bureauchef In- Door- en Uitstroom. `Daarnaast hebben we de award gewonnen omdat we het diversiteitspercentage voor 2010 - 13 procent - nu al hebben behaald.'

Google
De succesvolle wervingsmethode is een vorm van het zogeheten e-recruitment. `We hebben bijvoorbeeld uitgezocht welke Marokkaanse voornamen, Hindoestaanse gebruiken of islamitische feestdagen het meest gegoogled werden. Die woorden hebben we bij Google ingekocht. Het resultaat: iedere keer als iemand op een van die woorden zoekt, verschijnt een pop-up over werken bij de politie.'

Award
De Diversity MNR Award is een initiatief van het Multicultureel Netwerk Rijksambtenaren en werd voor de tweede keer uitgereikt tijdens de Denk Divers Dag in het museum voor communicatie in Den Haag. Het netwerk is opgericht vanuit het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties om de arbeidspositie van ambtenaren met een dubbele culturele achtergrond binnen de rijksoverheid te verbeteren.


____________________