Johnnie Walker lanceert Walk with Giants-campagne

22/11/2010 17:51

Edelman

Benjamin Herman volgt Rutger Hauer op als Nederlandse giant

Amsterdam, 22 november 2010 - Saxofonist Benjamin Herman prijkt vanaf vandaag officieel op de internationale 'giant list' van Johnnie Walker(TM), opgesteld in het kader van de 'Walk With Giants'- campagne. Onderdeel van de campagne zijn ook de vandaag gelanceerde Facebook-fanpagina www.facebook.com/JohnnieWalkerNederland en de 'Walk with Giants'-studio, waarbij Nederlanders kans maken op een persoonlijke ontmoeting met Benjamin. Benjamin is, na Rutger Hauer, de tweede Nederlander die is gevraagd voor de fameuze lijst met onder andere Sir Richard Branson, Ranulph Fiennes, Robert Carlyle en Lewis Hamilton.

Geheel in de geest van het merk Johnnie Walker gunnen bekende persoonlijkheden in de campagne ons een kijkje in hun leven en bespreken zij wat voor hen persoonlijke vooruitgang betekent. Benjamin Herman weet als geen ander wat 'Keep Walking', de merkovertuiging van Johnnie Walker, inhoudt. Startend op zijn dertiende, weet hij binnen een paar jaar al de wereld te veroveren en tot op de dag van vandaag in zijn greep te houden. Een authentieke jazz-muzikant met een ongekende passie om jazz in al haar kleuren te ontdekken en eigen te maken, "zonder regeltjes" zoals hij zelf zegt, met daarbij altijd de toekomst in het vizier houdend.

Over de 'Walk with Giants'-campagne

Al bijna 200 jaar is 'Keep Walking' het motto en is mensen motiveren tot vooruitgang het credo van Johnnie Walker. Sinds vorig jaar inspireert het whiskymerk met de 'Walk with Giants'-campagne, door middel van verhalen van grote persoonlijkheden, zoals triatleet Marc Herremans, topkok Sergio Herman, marathonloper Haile Gebrselassie, F1 coureur en huidig wereldkampioen Jenson Button en golfer Greg Norman. Met filmpjes en interviews gunnen zij ons een blik in hun leven en vertellen ze over hun passies, wat hen motiveert en hoe ze zijn gekomen waar ze nu zijn.

The walk of Benjamin Herman

Dit jaar vertelt Benjamin Herman over het pad dat hij heeft bewandeld om te bereiken waar hij nu is. Benjamin Herman is prominent aanwezig in de internationale jazz-scene en is één van de meest originele en productieve jazz-musici in Nederland, als een pionier op het gebied van de hedendaagse jazz. Zijn gepassioneerde instelling én authentieke benadering van jazz hebben hem tot een zeer succesvol saxofonist gemaakt. Op zijn twaalfde kreeg hij een saxofoon, waarmee hij een jaar later al in het professionele clubcircuit optrad. Hij bracht een nieuw concept tot leven door zijn open en progressieve houding ten opzichte van jazz. Deze houding vormde de basis voor zijn unieke repertoire dat verschillende muzikale invloeden, zoals surf-, punkmuziek en traditionele muziek uit alle windstreken in zich heeft. Benjamins publiek bestaat uit pure jazz-fanaten, maar ook muziekliefhebbers van allerlei andere genres. Kijk hier naar de video die eind september is opgenomen in de Amsterdamse binnenstad.

"Benjamin Herman is voor ons een echte giant omdat hij al van jongs af aan constant de juiste focus op zijn persoonlijke doelen heeft gehad en daarbij eerlijk tegenover zichzelf en zijn ambitie is gebleven," aldus An Martel, Senior Brand Manager bij Johnnie Walker Noord-Europa. "Het is ons doel om met het levensverhaal van Benjamin vele mensen te inspireren hun eigen weg te gaan en niet stil te zitten. Wij geven consumenten de gelegenheid om Benjamin persoonlijk te ontmoeten en te leren van zijn persoonlijke ervaringen. Benjamin's carriere is volop in beweging en dat is precies wat wij willen meegeven en uitdragen met onze campagne: 'Keep Walking'".

De 360-graden lancering van de 'Walk with Giants'-campagne

Het centrale platform van deze campagne is de fanpagina op Facebook van Johnnie Walker, die vanaf vandaag actief is. Alle activiteiten van de campagne, zoals de 'Walk with giants'-studio, waarbij Nederlanders kans maken op een persoonlijke ontmoeting met 'giant' Benjamin Herman, vinden plaats op de Johnnie Walker online-community op Facebook www.facebook.com/JohnnieWalkerNederland. Ook alle andere giants zijn terug te vinden op de Nederlandse website van Johnnie Walker, www.johnniewalker.nl, met filmpjes en interviews.

Op de Johnnie Walker Facebook-fanpagina worden Nederlanders gedurende de campagne regelmatig met exclusieve content op de hoogte gehouden. De campagne wordt verder tot eind april 2011 ondersteund door uiteenlopende media en pr-activiteiten.

Meet the giant

Vanaf januari 2011 worden Facebook-gebruikers opgeroepen om hun eigen vooruitstrevende toekomst idee te delen in de vorm van foto's of video's. Uit de geposte bijdragen bepalen eerst Facebook-gebruikers en vervolgens Benjamin zelf in samenwerking met Johnnie Walker wie de winnaar is. De winnaars worden op een unieke plek in Amsterdam uitgenodigd en krijgen een persoonlijke mentorsessie, waarbij ze de Benjamin Herman persoonlijk ontmoeten en door hem worden gecoacht.

Meer informatie over de 'Walk with Giants'-campagne kunt u vanaf vandaag vinden op www.facebook.com/JohnnieWalkerNederland en op www.johnniewalker.nl.


---------------Einde bericht---------------

Productie & agentschappen van de 'Walk with Giants'-campagne

Reclamebureau: BBH London

Videoregisseur: Jeremy Wooding

Cameraman: Roger Chapman

Fotografie: Chris Cox

Audio Walk Sound Operator: Pascal Capitolin

Media: Carat

PR: Edelman

Over Johnnie Walker

Vanaf de kleine kruidenierswinkel die John Walker in 1820 als 15-jarige opbouwde en waar hij zijn eigen whisky verkocht aan zijn trouwste vaste klanten (de kunst van het 'blenden' had John Walker geleerd door het mengen van thee) tot aan vandaag is een lange weg. John Walker heeft de eerste stappen gezet, zijn zoons en kleinkinderen hebben deze weg consequent voortgezet. Zo was Johnnie Walker in 1920 al in 200 landen beschikbaar. Helemaal in de geest van het motto 'Keep Walking'. Het belangrijkste was altijd het streven naar de hoogste kwaliteit. Het doel van John Walker was een whisky te creëren, waarvan de kwaliteit de tijd zou kunnen doorstaan. De reis gaat vandaag nog steeds verder: als het grootste whiskymerk ter wereld, staat Johnnie Walker nog steeds voor persoonlijke ontwikkeling en inspireert het consumenten wereldwijd hun eigen persoonlijke weg te gaan.

Over Diageo

Diageo is de grootste premium drankproducent ter wereld, met een toonaangevend aanbod van alcoholhoudende dranken, variërend van bier, tot wijn en gedistilleerd. Het gaat onder meer om de merken Johnnie Walker(R), Guinness(R), Smirnoff(R), J?(R), Baileys(R), Cuervo(R), Tanqueray(R), Captain Morgan(R), Crown Royal(R), Beaulieu Vineyard(R) en de wijnen van Sterling Vineyards(R). Diageo is wereldwijd actief in meer dan 180 landen, en staat genoteerd aan de beurzen van New York (DEO) en Londen (DGE). Voor meer informatie over Diageo kunt u terecht op www.diageo.nl.

Bezoek ook www.DRINKiQ.com, een wereldwijd initiatief van Diageo, met meer informatie over verantwoord drankgebruik en handige tips die dit bevorderen.

Drink verantwoord.

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl





http://www.johnniewalker.nl