Koninklijke Nederlandse Toeristenbond ANWB

Kwaliteit autobedrijven permanent beoordeeld

Den Haag, 22 november 2010

ANWB-leden kunnen vanaf nu elkaar op weg helpen. Op de nieuwe website autobedrijf.tevreden.nl kunnen leden ervaringen met garages kwijt, zodat anderen kunnen zien hoe de service is. De ANWB werkt daarvoor samen met Tevreden BV. De site biedt de mogelijkheid om circa 8.800 autobedrijven in Nederland te beoordelen op service en kwaliteit over bijvoorbeeld een onderhoudsbeurt, schadeherstel, of de aanschaf van een nieuwe- of gebruikte auto. De beoordelingen van de bedrijven zijn direct zichtbaar, zodat andere autobezitters er direct hun voordeel mee kunnen doen. Al ruim 30.000 beoordelingen zijn beschikbaar.

De ANWB roept garagebedrijven op om mee te doen en klanten actief te vragen na een garagebezoek een oordeel op autobedrijf.tevreden.nl te geven. Het is voor consumenten nuttig om recente ervaringen van anderen met het bedrijf, waar de zaken mee gedaan gaan worden, te lezen. Autobedrijf.tevreden.nl maakt permanente uitwisseling van deze ervaringen mogelijk.

Voor alleen al het onderhoud aan de auto gaat jaarlijks 90% van de bijna 4 miljoen ANWB-leden één of meer keren naar de garage. Verder brengen zij ook geregeld voor reparaties en schadeherstel een bezoek aan de garage. Circa 18% van de leden is op zoek naar een nieuwe auto of occasion.

Ook de autobedrijven die kwaliteit van het bedrijf serieus nemen, profiteren.
De autobedrijven worden voortdurend over hun scores geïnformeerd, zodat zij indien nodig hun dienstverlening snel kunnen aanpassen.

Tevreden.nl ontwikkelt onderzoeksplatformen voor klanttevredenheid. Zij doet dit voor complete branches en voor individuele organisaties. Organisaties krijgen een eenvoudig dashboard waar beoordelingen, reviews en klachten van klanten real time gepresenteerd worden. Door de branchegerichte aanpak kunnen organisaties zichzelf onderling vergelijken. Hiermee krijgen zij de noodzakelijke inzichten om hun kwaliteit te verbeteren. De scores en reviews zijn ook voor consumenten zichtbaar zodat zij hier hun aankoopkeuzes op kunnen baseren. Op deze manier wil Tevreden Nederland tevreden maken.