Gemeente Veenendaal


Gemeente Veenendaal wint prijs voor telefonisch klantcontact

Als eerste gemeente in Nederland heeft de gemeente Veenendaal de CCMA Pluim gewonnen. Deze prijs is bedoeld voor organisaties die goed presteren op het gebied van klantcontact. De gemeente onderscheidt zich volgens de CCMA met name in de wijze waarop het project âDe Gemeente Heeft Antwoordâ is geïmplementeerd.

Marco Verloop, wethouder gemeentelijke dienstverlening, is blij met de prijs: âEen enorme waardering voor iedereen in onze organisatie die hard werkt om dagelijks klantcontact professioneel in te richten. Tegelijk is het een bevestiging dat we met onze dienstverlening aan de burgers van Veenendaal op de goede weg zijn. Een prestatie waar we met recht trots op kunnen zijn.â
De implementatie van âhet Telefonisch Service Centrumâ is per 1 november afgerond. Dit project trekt doorgaans een zware wissel op een gemeentelijke organisatie en behelst veel meer dan het door middel van een front office inrichten van een Telefonisch Informatie Centrum of een Klant Contact Centrum.
De jury in haar rapport: Met veel gevoel voor de interne verhoudingen en met een goed beeld van wat de impact van deze veranderingen ook voor de organisatie betekenen, zijn fasegewijs stappen genomen in direct- en goed overleg met de verschillende organisatieonderdelen. Daarnaast is de kwaliteit van de front office voorop blijven staan. Aandacht voor de mensen, de processen en de ondersteunende software maakten een mooie mix met als uitkomst een goed functionerende front office.
Eerdere winnaars van de Pluim zijn: Eneco, Univé VGZ IZA Trias, T-Mobile, XS4all en de ANWB.

Over de CCMA
De rol en missie van de CCMA (Contact Center Managers Association) is om als beroepsvereniging van de contact center managers in Nederland de functie van leidinggevende in contact centers steeds verder te professionaliseren. Als netwerkorganisatie ondersteunt de CCMA de leden in het uitoefenen van hun taak in de meest brede zin van het woord. De CCMA Pluim is gestart in 2009 en is een initiatief van de CCMA. Doel van de prijs is om ieder kwartaal een op het gebied van klantcontact goed presterende organisatie op een positieve wijze te belonen voor de inspanningen.

Â