Ingezonden persbericht


Hunkemöller versterkt leidende positie als Europese lingerie specialist met PAI partners

Amsterdam, 23 november 2010. Maxeda Retail Group B.V. ( Maxeda ) maakt vandaag bekend dat er overeenstemming is bereikt over de voorgenomen verkoop van Hunkemöller aan PAI partners ( PAI ). De transactie zal voor advies worden voorgelegd aan de ondernemingsraden en worden besproken met de betreffende vakbonden. Tevens is goedkeuring van de betreffende mededingingautoriteiten benodigd. Naar verwachting zal de transactie begin 2011 worden afgerond. Na het uitvoerig bestuderen van alle strategische opties is het management van zowel Maxeda als Hunkemöller ervan overtuigd dat, de belangen van alle betrokken partijen in ogenschouw nemend, PAI de beste mogelijkheden biedt voor het voortzetten van de groeistrategie en hiermee de verdere toename van de winstgevendheid van Hunkemöller. Hunkemöller heeft een internationaal netwerk van bijna 500 winkels. Hunkemöller heeft een nummer 1 positie als lingerie specialist in de Benelux, een leidende positie in Duitsland en een groeiend franchise netwerk. Hunkemöller is een erkende aanbieder van een uniek productaanbod dat wordt verspreid via een internationaal netwerk van winkels gevestigd op A1-locaties en via de snel groeiende web shop. Door de expansiekracht van Hunkemöller is de strategie gericht op toekomstige groei en margetoename. In de afgelopen jaren heeft Hunkemöller, met behulp van Maxeda, een indrukwekkend track record op het gebied van groei en winstgevendheid laten zien. PAI is een zeer ervaren Europese investeringsmaatschappij met retail als een van haar belangrijkste branches. PAI heeft onder andere geïnvesteerd in Coin, Vivarte en Cortefiel, een toonaangevende modeketen in Spanje. Bovendien heeft PAI uitgebreide ervaring in het ondersteunen van ondernemingen die merkartikelen aanbieden in de levensmiddelen- en consumenten markt. Philip Mountford, CEO Hunkemöller: Hunkemöller heeft in de afgelopen 10 jaar continue groei laten zien en is nu klaar om de groeistrategie te versnellen. PAI ondersteunt onze plannen en is overtuigd van onze strategie en het vermogen van ons team om deze lange termijn visie te realiseren. Hunkemöller heeft zich gedurende de afgelopen jaren veerkrachtig getoond en is goed gepositioneerd om verder te groeien. We zijn ervan overtuigd dat we met de kennis en ervaring van PAI onze reputatie en de product- en marktpenetratie verder kunnen ontwikkelen. Michel Paris, Hoofd Retail PAI partners: "We zijn erg onder de indruk van de sterke marktpositie die Hunkemöller heeft in de Benelux en de groeimogelijkheden in zowel Duitsland als andere Europese landen. Door zich te onderscheiden van de concurrentie wint Hunkemöller marktaandeel in elke markt waarin ze actief is. We kijken er naar uit om Philip Mountford en zijn team te ondersteunen om Hunkemöller verder te laten groeien als toonaangevende lingerie aanbieder in Europa. Tony DeNunzio, bestuursvoorzitter Maxeda: We zijn trots op de resultaten die Hunkemöller in de afgelopen jaren heeft gerealiseerd. Hunkemöller heeft grote bekendheid verworven als een toonaangevend lingeriemerk in de Benelux en Duitsland. Hunkemöller heeft krachtige groeiplannen ontwikkeld om haar sterke marktpositie verder uit te bouwen. Ik ben ervan overtuigd dat de samenwerking met PAI zorgt voor een stevige basis voor toekomstige groei en toename van winstgevendheid. Einde persbericht



Page: 2/2

Noot voor redacties

Aan de redactie (