Ingezonden persbericht


IDTV BUNDELT CREATIEVE KRACHTEN

Amsterdam, 23 november 2010 - Om op de juiste manier in te kunnen spelen op de veranderende tijden in de media­markt en nog meer op de behoefte van haar opdrachtgevers, bundelt IDTV haar creatieve krachten. Focus daarbij ligt op het bevorderen van de synergie tussen de afdelingen IDTV Info- & Entertainment, IDTV Docs, IDTV Digital Media en IDTV Live360. Door het samenvoegen van de expertise van deze afdelingen kan IDTV nog beter en sneller inspelen op dat waar de opdrachtgever naar op zoek is. Producent Lennart Pijnenborg gaat zich de komende maanden richten op het vormgeven van deze nieuwe opzet. CFO/COO Luc Frantzen verlaat IDTV waardoor de productiemaatschappij op zoek is naar een nieuwe financieel directeur.

De veranderende tijden kenmerken zich door bezuinigingen op de omroepen, de economische crisis en de sterk groei­ende concurrentie. Dat maakt dat we onze krachten moeten bundelen om ons bedrijf gezond te houden en in te spelen op dat wat er in de markt gebeurt. Dat we competitief kunnen blijven leveren. Door onze creatieve talenten en onze expertise te verenigen kunnen we optimaal inspelen op de behoefte van onze opdrachtgevers, aldus Shula Rijxman, CEO IDTV

Deze nieuwe opzet creëert een aantal nieuwe functies voor creatieve talenten. De focus op creativiteit en competitieve dienstverlening betekent ook dat IDTV afscheid moet nemen van twaalf tijdelijke en vaste medewerkers die voorname­lijk staf- en ondersteunende functies bekleden.

IDTV
IDTV, opgericht in 1977, is als één van de grootste, onafhankelijke productiemaatschappijen van Nederland, toonaan­gevend in de ontwikkeling en productie van (gesponsorde) televisieprogramma's zoals Lingo en Wie is de Mol?, films, documentaires en evenementen. Opdrachtgevers zijn zowel televisieomroepen en -zenders als bedrijfsleven en over­heid.

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­-­­­­-------------------------------

Noot aan de redactie/

Ingezonden persbericht